گوشی های دوران پساکرونا

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران: باوجود شرایط فعلی که جهان در حال مقابله با آن است، اما شرکت های سازنده تلفن همراه قصد دارند گوشی های موبایل جدید خود را در بهار و تابستان به بازار معرفی کنند. در حالی که قرنطینه حرف اول و آخر را در جهان می زند برخی سازندگان مانند شرکت اپل و سامسونگ در این موقعیت هم گوشی های جدید می سازند.

گوشی های دوران پساکرونا

در میان نگرانی هایی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا در دنیا به وجود آمده است، فروش موبایل در ماه فوریه در مقایسه با ماه مشابه سال 2019، 38 درصد کاهش داشته است. البته تصورات بر این اساس بود که این شرایط در ماه مارس بهتر شود، اما اوضاع پیچیده تر از قبل پیش می رود. هیچ کس واقعا نمی داند که بازی در ماه های آینده چگونه رقم خواهد خورد، اما از آنجا که ارائه گوشی ها به بازار قریب الوقوع است بهتر است نگاهی اجمالی به گوشی های جدید داشته باشیم.

1. Apple iPhone 12

زمان احتمالی ورود به بازار:

سپتامبر 2020

با آیفون های 12، 12 پرو و 12 مکس پرو (البته شرکت اپل این نام ها را هنوز تأیید نکرده است، اما ما فعلا برای معرفی با همین اسم ها پیش می رویم) با دنیای ناشناخته ای روبه رو خواهیم شد. شرکت های اپل در چین پیش از این ها کار را تعطیل کرده اند یا با ظرفیت محدود کار می کنند. به دلیل شیوع بیماری، ممکن است در سپتامبر هنگامی که معمولا زمان معرفی و رونمایی از آیفون های جدید است رونمایی صورت نگیرد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این تلفن از طراحی جدید برخوردار است، اما اطلاعات نشتی از شرکت می گوید که احتمالا شبیه آیفون 11 و 11 پرو خواهد بود. برخی از مدل ها می توانند 5G داشته باشند و سایر گوشی های این برند، این قابلیت را ندارند.

2. Moto G Stylus

زمان احتمالی معرفی:

بهار 2020

در ماه فوریه شرکت موتورلا 2 عضو خوش قیمت خود را معرفی کرد Moto G Stylus و Moto G Power. هردوی این گوشی ها از صفحه نمایش 6.4 اینچی با کیفیت HD کامل برای دوربین سلفی و حافظه رم 4 گیگابایتی برخوردارند. Moto G Stylus همانطور که احتمالا می توانید حدس بزنید دارای قلم است که قلم در این گوشی مانند گوشی های گلکسی نوت سامسونگ و ال جی قرار می گیرد. این گوشی 3 دوربین در عقب دارد: یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین اکشن فوق العاده 16 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو داخلی. قیمت این گوشی 300 دلار معین شده است.

3. Huawei P40Pro

زمان احتمالی ورود به بازار:

تاریخی معین نشده است

این سری از گوشی های هواوی شامل 3 گوشی ازجمله P40 استاندارد و پرو می شود، اما قهرمان این سری قطعا P40Pro Plus است که ما را به هیجان می آورد. این نخستین تلفن همراهی است که از لنز های اپتیکال زوم 10X برخوردار است و می تواند در شرایط کم نور عکس های فوق العاده ای بگیرد. این گوشی از ماه ژوئن احتمالا به فروش می رسد، اما به دلیل مسائل سیاسی پای آن به خاک آمریکا باز نخواهد شد.

4. Samsung Galaxy Note 20

زمان احتمالی ورود به بازار:

آگوست 2020

سرنوشت پرچم دار گوشی های قلم دار سامسونگ امسال طور دیگری رقم خواهد خورد، به طور معمول انتظار می رود که نوت جدید در ماه آگوست روانه بازار شود و احتمالا در گرمای تابستان آتشی به پا خواهد کرد. شایعات اولیه حاکی از آن است که Note 20 در اوایل آگوست خودنمایی می کند. Note 20 از قابلیت 5G و صفحه نمایش 120Hz برخوردار است.

5. Apple iPhone SE

زمان احتمالی ورود به بازار:

به زودی

شرکت اپل قصد دارد به زودی یک گوشی با بودجه مناسب را معرفی کند که به نظر می رسد نخستین گوشی از حداقل 5 آیفونی باشد که در سال 2020 به بازار عرضه می شود. این گوشی که بسیاری تصور می کنند گوشی ارزان قیمتی خواهد بود نام آیفون SE 2020 را یدک می کشد. این تلفن ترکیبی از سایر عناصر چند آیفون خواهد بود که احتمالا 399 دلار خواهد بود.

6. 8pro و OnePlus 8

زمان احتمالی ارائه:

می 2020

شرکت OnePlus اعلام نمود که آخرین پرچمدار خود را در تاریخ 14 آوریل از طریق یک رویداد دیجیتال معرفی خواهد کرد. به احتمال زیاد، این گوشی های تلفن همراه OnePlus 8 و 8Pro نامیده می شوند که دارای قابلیت 5G و نمایشگر 120 هرتز هستند. به همین دلیل ما انتظار داریم این گوشی نسبت به مدل سال گذشته گران قیمت تر باشد. کارشناسان حدس می زنند که قیمت این گوشی مانند OnePlus 8Lit باشد.

7. Samsung Galaxy Fold 2

زمان احتمالی ورود به بازار:

سپتامبر 2020

سامسونگ تنها شرکتی است که روی آینده گوشی های همراه تاشو شرط بندی کرده است. سامسونگ سال ها پیش از رونمایی Galaxy Fold در فوریه 2019 روی گوشی های تاشو کار می کرد. این مدل از گوشی شرکت سامسونگ که از یک تلفن به یک تبلت ارتقا پیدا کرده است توجه دنیا را خود جلب کرد، اما خیلی زود با مشکل روبه رو شد. این شرکت در معرفی گوشی تاشوی یک هزار و 980 دلاری خود 5 ماه تأخیر داشت چرا که برخی از کارشناسان در صفحه تاشوی این گوشی چند مشکل پیدا کردند.

اما امسال آن ها احتمالا مسائل گوشی قبلی را برطرف کرده و با یک غول به میدان بازمی گردند. البته درباره زمان ارائه آن به بازار جزئیاتی از سوی شرکت منتشر نشده است، اما برخی کارشناسان معتقدند تا 3 ماه دیگر این گوشی را از نزدیک می توانیم ببینیم. صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با Fold به جای پلاستیکی، شیشه ای و نمایشگر داخلی عظیم تر است. حتی برخی شایعات حاکی از آن است که این گوشی با قلم Pen S همراه خواهد بود. البته همچنان ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا معرفی این گوشی با تأخیر روبرو شود.

8. Mi 10pro و Xiaomi Mi 10

زمان احتمالی ورود به بازار:

اواخر مارس

شرکت شیائومی ماه فوریه در یک رویداد آنلاین، آخرین گوشی های پرچمدار Mi 10 و Mi 10Pro را رونمایی کرد. به گفته این شرکت این گوشی از 27 مارس برای فروش به بازار ارائه می شود. هر دوی این تلفن ها از یک سنسور عظیم دوربین 108 مگاپیکسلی برخوردارند که برای نخستین بار در Mi Note 10 ظاهر شد و توسط سامسونگ تولید شده است.

این تلفن ها همچنین دارای معینات دیگری از جمله نمایشگر های 90 هرتزی، باتری 4500 میلی آمپر بر ساعت و شارژ بی سیم 30 وات است. شیائومی می گوید که این گوشی ها در ماه آوریل در کشور های اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت، اما از اعلام جزئیات بیشتر درباره ارائه گوشی به بازار آمریکا خودداری کرد. در اروپا قیمت Mi 10 با 799 یورو و قیمت Pro10 با 999 یورو شروع می شود.

9. Sony Xperia 1ii

زمان احتمالی معرفی:

اواخر بهار 2020

در ماه فوریه، شرکت سونی 2 گوشی Xperia 1ii و Xperia Pro را معرفی کرد که روی کاغذ معینات اصلی شان بسیار شبیه به هم بود. این گوشی موبایل یک نمایشگر 6.5 اینچی 4K HDR OLED، رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی و یک باتری 4 هزار میلی آمپر با شارژ بی سیم دارد. این مدل 3 دوربین 12 مگاپیکسلی دارد یکی با لنز 16 میلی متر، دیگری با لنز 24 میلی متر و دیگری با لنز 70 میلی متری.

Xperia 1ii مانند Xperia 1 فناوری دوربین را از دوربین آلفا مانند A7ii و A9ii وام گرفته است. یکی از بهترین قابلیت های این گوشی Eye AF است که قادر است در هنگام عکس دریافت بلافاصله چشم سوژه را پیدا کند. این تلفن همراه همچنین از 5G پشتیبانی می کند. درباره قیمت گذاری آن هیچ خبری درز نکرده است.

بازگشت هیجان به بازار؟

هیچ کس واقعا نمی داند که بازی در ماه های آینده چگونه رقم خواهد خورد، اما از آنجا که ارائه گوشی ها به بازار قریب الوقوع است همه در اتظار به سر می برند.

منبع: cnet

منبع: برترین ها
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 30

به "گوشی های دوران پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های دوران پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید