تور برزیل ارزان: برزیل، کشوری که مثل هیچ جا نیست

به گزارش آقای معلم، کشور برزیل که زمین های کشاورزی وسیع و جنگل های استوایی فراوانی را در خود جای داده، با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی یکی از قدرتمندترین اقتصاد های آمریکای جنوبی و سرآمد کشور های این منطقه است. این کشور که از نظر سیاسی به شکل جمهوری فدراتیو اداره می شود، برزیل بزرگ ترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی است که مردم آن به زبان پرتقالی صحبت می نمایند و مرکز سیاسی آن شهر برازیلیاست. غیر از برزیل تقریبا هیچ کشور دیگری در قاره آمریکا وجود ندارد که مردم آن به زبان پرتغالی سخن بگویند. علت این امر نیز به تاریخ استعماری این کشور که مدتی تحت استعمار پرتقال بوده است، باز می شود. یکی از خاصیت های این کشور حضور ملیت های گوناگون در آن است که متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ پوستان آمریکا، آفریقاییان و نیز آسیائیان است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این کشور بدانید.

تور برزیل ارزان: برزیل، کشوری که مثل هیچ جا نیست

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

منشاء نام کشور برزیل

یکی از خصلت های زبان پرتقالی این است که این زبان فاقد هرگونه استاندارد رسمی در خصوص تلفظ است و با توجه به هر منطقه ممکن است تلفظ هایش تغییر کند. بر این اساس گفته می گردد که این کشور ممکن است برگرفته از pau-brasil باشد که نام نوعی درخت است که برای مهاجران اولیه این کشور ارزش بسیاری داشته است. عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند نام برزیل برگرفته از نام جزیره اسطوره ای برزیل است که در قرون وسطی در اروپا از آن بسیار یاد شده است.

تاریخ هزاران ساله برزیل

اگرچه با ورود پرتغالی ها در سال 1500، برزیل مستعمره این کشور شد و پرتغالی ها بردگانی از نقاط دیگر قاره آمریکا بدانجا آوردند، اما از حدود ده هزار سال قبل اقوام نیمه مهاجر در برزیل زندگی می کردند و بومی این منطقه بوده اند. بیشتر بردگانی در دوره استعمار به برزیل آمدند از آفریقا بودند.

برزیل و همسایگان متعدد

این کشور با کشورهای اروگوئه در جنوب و آرژانتین و پاراگوئه در جنوب غربی بعلاوه با بولیوی و پرو در غرب و با کلمبیا در شمال شرقی همسایه است و با ونزوئلا و سورینام و گویان و در آنطرف آب با گویان فرانسه نیز در شمال مرز مشترک دارد. عواملی چون میزان و آب و هوا و منابع طبیعی غنی این کشور را متمایز نموده است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است و در قاره آمریکا نیز سومین کشور از لحاظ وسعت است. زمین های برزیل تنوع بسیاری دارد و شامل تپه ها، کوه ها، جلگه های پست کوه ها و زمین های بایر است. یکی از خصلت های انحصاری کشور برزیل جاری بودن رود آمازون در میان این کشور است که بزرگترین و پر آب ترین رود جهان و دومین رود طویل جهان است که این رود به اقیانوس اطلس می ریزد.

تنوع اقلیمی و آب و هوا

بخش بزرگی از این کشور گرمسیری است و پوشیده از جنگل های بارانی آمازون که در حوضه آبریز رود آمازون به وجود آمده اند. تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد، با این حال برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب.

حیات وحش متنوع و زیست بوم شگفت انگیز

تنوع زیستی، جانوری و گیاهی این کشور بسیار زیاد است و به طور کلی برزیل زیست بوم متنوعی دارد. کارشناسان انواع گیاهان و جانوران در این کشور را بالغ بر 2 میلیون نوع تخمین زده اند. پستانداران بزرگ در این کشور شامل جگوار، لئو پارت که هر دو نوعی پلنگ هستند و خوک های وحشی، خوکان خرطوم دار، مورچه خوارها، تنبل ها، روباه ها، اپوسوم و گورکن هستند. میمون ها که یکی از فراوان ترین حیوانات این کشور محسوب می شوند، در جنگل های پر باران شمالی زیست می نمایند و در جنوب برزیل گوزن ها به وفور یافت می شوند.

اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و معدن

بخش های گسترده و توسعه یافته کشاورزی، معدن، فراوری، خدمات و نیز نیروی کار، باعث شده است که این کشور دارای فراوری ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشورهای آمریکای لاتین باشد. این امر برزیل را تبدیل به قدرت مالی منطقه نموده است که در حال توسعه حضور خود در بازارهای جهانی است. مهم ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده است. گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نشان می دهد که برزیل دارای اقتصاد متنوع عایدی میانه است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه است. برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت مالی جهان از نظر نرخ داد و ستد بازار است و دارای پیشرفته ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 896

به "تور برزیل ارزان: برزیل، کشوری که مثل هیچ جا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل ارزان: برزیل، کشوری که مثل هیچ جا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید