کرونا در اروپا، از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی

به گزارش آقای معلم، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری در این اتحادیه و افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی در اروپا خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی

با ما سفر کنید و با اروپا تور ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا با سرعت زیاد بسیاری کشورهای اروپایی را در می نوردد و منجر به اعمال محدودیت های شدید و گسترده ای در بسیاری کشورهای اروپایی شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دعوت شورای اروپایی از شهرودان به حفظ استقامت در برابر موج سخت دوم کرونا

نتایج جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که سران اتحادیه اروپا در نشست ویدئویی روز گذشته بر لزوم اجتناب از تک روی ها برای مهار بحران کرونا تاکید نمودند و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی بعد از خاتمه این ویدئو کنفرانس گفت: ما همه در یک قایق نشسته ایم.

وی تاکید نمود: شمار مبتلایان در همه جای اروپا افزایش می یابد، بیمارستان ها تحت فشار قرار می گیرند و همیشه کشورهای بیشتری محدودیت هایی را اعمال نموده و به قرنطینه سراسری روی می آورند.

این مقام اروپایی تاکید نمود که اتحادیه اروپا باید روی دوران سخت موج دوم کرونا با استقامت و همبستگی واکنش نشان دهد.

کند شدن فرایند بهبود مالی در آلمان با موج دوم کرونا

کارشناسان مالی در آلمان هم هشدار می دهند که گسترش موج دوم کرونا در آلمان می تواند به اقتصاد کشور ضربه سنگینی وارد کند و بازگشت به سطح قبل از گسترش کرونا را تا سال 2023 به عقب اندازد .

میشائل بومر، رئیس بنیاد تحقیقات و مشاوره مالی در آلمان روز آدینه در برلین به از دست رفتن سه تا چهار سال رشد مالی اشاره نمود و گفت: هر چه سریع تر بر گسترش پاندمی غلبه کنیم، زیان کمتری به اقتصاد وارد می آید .

کارشناسان تخمین می زنند که شرایط عمومی، هرچند با فشاری کمتر از گذشته، همچنان تا دو فصل دیگر راکد خواهد بود. به خاطر احساس ناامنی شهفرایندان، مصرف پایین می آید و به خاطر گسترش ویروس کرونا صادرات به خارج نیز کاهش می یابد .

طبق این برآورد، در سال 2020 فراوری ناخالص ملی آلمان تا 8، 1 درصد پایین می آید. شرایط در 2021 بهبود می یابد اما با رشدی کمتر از 5، 2 درصد. با این ارزیابی عظیمترین اقتصاد اروپا در سال 2021 حدود 190 میلیارد یورو نسبت به سال 2019 افت خواهد داشت. این کسری برای هر شهفرایندی به طور متوسط حدود 2200 یورو تمام خواهد شد .

هشدار سازمان بهداشت دنیای درباره عواقب قرنطینه های سراسری در اروپا

سازمان بهداشت دنیای هم درباره عواقب منفی قرنطینه های سراسری در اروپا برای مهار کرونا هشدار داده است. هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت دنیای دراین باره گفته است: البته این محدودیت های سختگیرانه می تواند به توقف زنجیره سرایت ها یاری کندو در بهبود مراقبت های بهداشتی نقش داشته باشد. اما هزینه آن این است که باید با تشدید این اقدامات انتظار افزایش بیماری های روانی و خشونت های خانگی را داشته باشیم.

وی همچنین به آسیب های مالی این قرنطینه های سراسری اشاره نموده و گفت: با توجه به این واقعیات ما قرنطینه سراسری را به عنوان آخرین راهکار می بینیم.

کلوگ همچنین تاکید نمود که اروپا دوباره به مرکز شیوع این بیماری تبدیل شده است. همچنین نرخ مرگ و میر و شمار بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش می یابد.

گسترش قرنطینه های منطقه ای در انگلیس

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس دو میلیون نفر دیگر در این کشورتحت قرنطینه قرار می گیرند. دولت انگلیس می خواهد تحت هر شرایطی از وقوع قرنطینه سراسری جلوگیری کند و در حال حاضر بر قرنطینه های محلی برای مهار کرونا تاکید دارد. این در حالی است که مشاوران علمی دولت قرنطینه سراسری را تنها راهکار برای مقابله با شیوع این بیماری ارزیابی می نمایند.

تعطیلی مغازه های شرکت اپل در فرانسه

شرکت موبایل اپل هم به دلیل شیوع کرونا موقتا بیشتر شعبه ها و مغازه های خود در فرانسه را تعطیل می نماید. در پیج این شرکت آمریکایی آمده است که حدود 17 تا از 20 مغازه اپل در فرانسه باید تعطیل شوند. در فرانسه از روز آدینه یک قرنطینه سراسری برای مهار کرونا اعمال می گردد.

شمار مرگ و میرهای کرونایی در فرانسه هم از مرز 36 هزار نفر عبور نموده و 250 نفر دیگر در عرض 24 ساعت در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند. بر اساس آمارهای رسمی شمار بستری بیماران در بخش های مراقبت های ویژه در این کشور هم به شدت رو به افزایش است.

اعتراف کمیسیون اروپایی به خطای بروکسل در مقابله با کرونا

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم به خطای این اتحادیه در فرایند مبارزه با بحران کرونا اعتراف نموده و بیان کرد که بعد از قرنطینه های اعمال شده در بهار شاید بعضی محدودیت ها زود لغو شدند.

تشدید محدودیت ها در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هم به دلیل افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا منع رفت و آمد شبانه را اعمال می نماید.

27 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

شمار مبتلایان روزانه در ایتالیا هم مجددا رکورد زد و به حدود 27 هزار نفر در عرض24ساعت گذشته رسید. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در 24 ساعت گذشته حدود 26831 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. شمار مرگ های کرونایی در این دوره هم به 217 مورد رسیده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در اتریش

شمار مبتلایان روزانه در اتریش هم رکورد جدیدی به دست آورده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور به 4453 مورد رسیده است.

هشدار رئیس دفتر صدر اعظم آلمان درباره کمبود دارو و تجهیزات در بیمارستان ها

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم ضمن حمایت از تشدید محدودیت ها در کشور تاکید نمود که بدون رعایت محددودیت های جدید در آینده بیمارستان ها بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و داروی کافی در دسترس نخواهد بود

هزاران نیروی پلیس آلمان بر پایبندی به محدودیت ها نظارت می نمایند

وزیر کشور آلمان از استقرار هزاران نیروی پلیس در شهرهای عظیم و کانون های شیوع کرونا و مرزها برای نظارت بر اجرای محدودیت های سختگیرانه جدید کرونایی اطلاع داد

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان بیان کرد که می خواهد نیروهای پلیس را در کانون های شیوع کرونا و شهرهای عظیم برای نظارت بر قواعد کرونایی به کار گیرد. همچنین تعهد به رعایت قرنطینه های اجباری از طرف شهفرایندان هم از این پس بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

رکورد بالای مبتلایان روزانه در سوئیس و لهستان

شمار مبتلایان روزانه در کشور سوئیس هم رکورد جدیدی به دست آورده و به مرز 10 هزار نفر رسیده است.

نهادهای بهداشتی لهستان هم از ابتلای 21629 مورد جدید ابتلا به کرونا دراین کشور اطلاع داده اند که بالاترین میزان مبتلایان روزانه از زمان شیوع این بیماری محسوب می گردد. 202 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیش از 18 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز آدینه از ابتلای 18681 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور در 24 ساعت اطلاع داد که رکورد جدیدی محسوب می گردد. شمار مرگ های کرونایی هم در این مدت زمان 77 نفر اعلام شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان جدید کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1282769 نفر به کرونا مبتلا شده و 36020 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1238922 نفر به این بیماری مبتلا شده و 35639 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 965340 نفر به کرونا مبتلا شده و 45955 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 616595 نفر به کرونا مبتلا شده و 38122 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم با عبور از مرز 500 هار نفر به 502561 نفر افزایش پیدا نموده و 10450 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود رااز دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 233

به "کرونا در اروپا، از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره عواقب قرنطینه های سراسری تا افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید