هواوی تنها 4٪ از فروش گوشی هوشمند در سه ماه نخست 2021 سهم داشته است

به گزارش آقای معلم، در سه ماه نخست سال 2021 که فروش گوشی های هوشمند افزایش یافت، هواوی نتوانست به خاطر فشار تحریم ها از فرصت استفاده کند و تنها 4 درصد از سهم فروش گوشی هوشمند را به خود اختصاص داد.

هواوی تنها 4٪ از فروش گوشی هوشمند در سه ماه نخست 2021 سهم داشته است

هواوی قبل از اینکه زیر بار سنگین تحریم های آمریکا قرار بگیرد، در نظر داشت تا قبل از سال 2021 به عظیم ترین فراورینماینده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شده و سامسونگ را پشت سر بگذارد. این اتفاق حتی زمانی که شرکت حدود 1 سال تحت فشار تحریم نرم افزاری گوگل قرار داشت هم رخ داد اما وقتی شرکت از لحاظ سخت افزاری هم تحریم شد، دیگر نتوانست ضررهای وارده را جبران کند و از جمع 5 شرکت برتر هم خارج شد. تا جایی که الان فقط 4 درصد از آمار فروش گوشی هوشمند در جهان متعلق به هواوی است.

در حال حاضر سامسونگ عظیم ترین فراورینماینده و فروشنده گوشی هوشمند در جهان است و پشت سر آن هم اپل نهاده شده است. هواوی توانست در سه ماه دوم سال 2020 به آنچه سال ها برایش برنامه داشت یعنی تبدیل شدن به عظیم ترین فراوری نماینده و فروشنده گوشی هوشمند در جهان دست پیدا کند اما طولی نکشید تا شاهد سقوط آزاد این شرکت چینی محبوب بودیم.

به گزارش مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، اکنون که حدود 1 سال از آن موقع می گذرد، یعنی در سه ماه نخست سال 2021، آمار فروش گوشی هوشمند هواوی به تنها 4 درصد رسیده. این در حالی است که 9 ماه پیش، این اندازه روی 20 درصد قرار داشت. اتفاق جالب دیگری که به خاطر این آمار بسیار بد رقم خورده، رکورد منفی است که برای دومین بار هواوی از خود به جای گذشته. از زمانی که شرکت چینی تأسیس شد، تا به امروز هیچ وقت سهم فروش گوشی هایش از 10 درصد پایین تر نیامده بود مگر دو بار که یک بار هم در سه ماه نخست سال جاری رخ داد.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که همواره آمار فروش گوشی های آنر به اسم یک زیرمجموعه فوق العاده قدرتمند و محبوب در کنار اندازه فروش گوشی های هواوی حساب می شد اما این بار این اتفاق رخ نداد چون سال گذشته آنر از هواوی جدا شد. به همین دلیل شاید خیلی مقایسه آمار فروش گوشی های هواوی قبل و بعد از فروش آنر منصفانه نباشد.

با این حال هواوی همواره در جمع عظیم ترین فروشنده های گوشی هوشمند در جهان قرار داشت و مردم هم رضایت بالایی از این برند داشتند. اما بدیهی است شرایط این شرکت اصلا خوب نیست و این موضوع را نمی توان انکار کرد؛ حتی حالا که اندازه فروش گوشی های آنر سهمی از این 4 درصد نداشتند. هواوی در حال حاضر بدون آنر در رده ششم عظیم ترین فراورینمایندگان گوشی هوشمند در سه ماه نخست سال 2021 نهاده شده است و به نظر می رسد اگر شرایط همین طور باقی بماند، صندلی هواوی از آنچه شاهد هستیم پایین تر بیاید.

ریلمی اما دیگر شرکت چینی است که درست مانند هواوی، تنها 4 درصد از سهم فروش را در بازار در اختیار دارد و بسیار نزدیک بود تا هواوی را هم پشت سر بگذارد. اما از طرفی برخلاف هواوی، ریلمی همچنان شانس استفاده از خدمات و سرویس های گوگل را داشته و در بازار خارج از چین هم عملکرد پیروزیت آمیزی دارد. امتیاز دیگری که ریلمی در اختیار دارد، همکاری بدون مشکل با کوالکام و مدیاتک است. در حالی که هواوی به خاطر تحریم ها نمی تواند به تراشه هایی که در ساخت آن ها از فناوری آمریکا استفاده شده دسترسی داشته باشد، ریلمی این امکان را دارد و اصلا هم جای تعجبی ندارد که طی فصول آینده صندلی هواوی را هم تصاحب کند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به شرایط فروش گوشی های هوشمند در منطقه ها مختلف تا ببینیم چه برندهایی در بازارهای عظیم جهان در بین مردم محبوب ترین هستند.

آمریکای شمالی

در آمریکای شمالی که یکی از عظیم ترین و مهم ترین بازارهای فروش گوشی هوشمند به شمار میرود، اپل با اختلاف زیادی پیشتاز است. شرکت آمریکایی در این منطقه در سه ماه نخست سال جاری بیش از 55 درصد سهم فروش را در اختیار داشت در حالی که از لحاظ فروش فصلی هم با افت کمی روبرو شده بود. سامسونگ اما با 28 درصد سهم در رده دوم نهاده شد.

17 درصد به جای مانده را هم شرکت های LG و موتورولا و آلکاتل به ترتیب با 7 و 5 و 1 درصد مال خود کردند. البته LG الان اصلا شرایط خوبی در بازار ندارد و در واقع بخش گوشی هوشمند خود را هم کاملا تعطیل کرد. در نتیجه دیگر از این تاریخ به بعد شاهد هیچ گوشی جدیدی با برند این شرکت کره ای در بازار نخواهیم بود. هنوز معین نیست در سه ماه دوم، کدام شرکت پیروز خواهد شد سهم LG را مال خود کند.

اروپا

در بازار اروپا سامسونگ است که حرف اول را می زند. غول کره ای به واسطه عملکرد خوب پرچم دارانش توانست در بازار اروپا 37 درصد از سهم فروش گوشی ها را در اختیار داشته باشد و اپل هم با 24 درصد در تعقیب آن است. شیائومی، دیگر شرکتی است که با 19 درصد سهم، در رده سوم جای گرفته. اوپو و ریلمی هم شرکت های چینی دیگری هستند که به تازگی به بازارهای خارج از چین هم وارد شده اند و در بازار اروپا به ترتیب 4 و 2 درصد از فروش گوشی سهم دارند.

آمریکای لاتین

در آمریکای لاتین هم این سامسونگ است که با 42 درصد، بیشترین سهم را از فروش گوشی در سه ماه نخست سال جاری داشته. در رده دوم اما موتورولا نهاده شده است با 22 درصد که تقریبا می توان گفت نصف سهم سامسونگ است. شیائومی، LG و ZTE هم به ترتیب با 8، 6 و 4 درصد، فهرست پنج برند محبوب این منطقه را تکمیل کردند.

آسیا

در آسیا همه چیز فرق دارد. در حالی که در بسیاری از بازارها سامسونگ و اپل را برندهای محبوب بازار دیدیم، در آسیا این ویوو است که 18 درصد از سهم فروش را در اختیار دارد. اوپو و شیائومی هم به ترتیب با 17 و 16 درصد در رده های دوم و سوم جای گرفته اند. اپل و سامسونگ هر دو پیروز شدند به یک سهم مشابه (12 درصد) دست پیدا نموده و مشترکا در رده چهارم قرار بگیرند. اتفاقی که بسیار جالب و غیرمنتظره بود.

خاورمیانه و آفریقا

آخرین بازاری که مؤسسه Counterpoint به آن اشاره نمود، خاورمیانه و آفریقا بودند که باز هم سامسونگ با 26 درصد سهم در آن ها پیشتاز بود. شرکت نه چندان معروف و مطرح تکنو هم 11 درصد از سهم فروش در این منطقه ها را در اختیار دارد و بعد از آن شیائومی با 10 درصد قرار می گیرد. در رده سوم و چهارم هم آیتل با 9 درصد و اوپو با 6 درصد قرار دارند.

نکته بسیار قابل توجه در رابطه با پنج برند برتر در هر بازار و اندازه فروش گوشی ها این است که هواوی دیگر از جمع مدعیان خارج شده و اگر تحریم ها همچنان پابرجا بمانند و شرکت چینی نتواند راهی برای رهایی از آن ها پیدا کند، قطعا مانند شرکت هایی نظیر نوکیا، سونی و… نامی از آن برده نخواهد شد. از طرفی ظهور شرکت های چینی را شاهد هستیم که همه آن ها برخلاف هواوی دسترسی به تراشه و بعلاوه سرویس های گوگل را دارند و بدون مشکل در بازار یکه تازی می نمایند؛ آن هم در شرایطی که عظیم ترین شرکت چینی فراورینماینده گوشی که سال گذشته برترین فراورینماینده در جهان هم لقب گرفت، اکنون در بدترین دوران تاریخ خود نهاده شده.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 686

به "هواوی تنها 4٪ از فروش گوشی هوشمند در سه ماه نخست 2021 سهم داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی تنها 4٪ از فروش گوشی هوشمند در سه ماه نخست 2021 سهم داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید