گفت وگویی با هیدکی کامیا؛ از علاقه به آثار کلاسیک تا آینده پلاتینیوم گیمز

به گزارش آقای معلم، هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) زاده دسامبر 1970 میلادی در ژاپن، طراح و کارگردان بازی های ویدیویی است. او کار خود در صنعت بازی را در سال 1994 با کمپانی کپ کام شروع کرد و بازی هایی نظیر رزیدنت اویل 2، دویل می کرای، Viewtiful Joe و اوکامی را کارگردانی کرد. پس از ترک کپ کام، کامیا و همکاران سابق او، استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) را در سال 2006 تاسیس کردند. او در این استودیو بازی هایی نظیر از بایونتا و The Wonderful 101 را توسعه داده است.

گفت وگویی با هیدکی کامیا؛ از علاقه به آثار کلاسیک تا آینده پلاتینیوم گیمز

این بازی ساز محبوب به تازگی مصاحبه ای با رسانه IGN انجام داده که طی این مقاله به آن خواهیم پرداخت. کامیا در ابتدای مصاحبه در رابطه با سوالی در خصوص زمانی که روی تجربه بازی ها می گذارد، گفت:

در حالی که او اعتراف نموده که علاقه اش به بازی های قدیمی به او یاری می نماید تا بازی های منحصربه فردتری بسازد، با این حال هنوز هم احساس می نماید که این عدم تجربه بازی های نو، چیزی شبیه پاشنه آشیل برای او است. البته کامیا سعی می نماید که بازی های مدرن را بازی نموده و آن ها را آنالیز و مطالعه کند، اما همچنان به دوران گذشته باز می گردد. او در رابطه با خاطرات خود می گوید:

در آن موقع بازی ها صرفا یک تفریح بودند. کامیا در این باره اعلام کرد:

با این حال در آن موقع مسئله ای که وجود داشت، این بود که صنعت بازی همچنان صنعت نوی بود و آموزش های رسمی در آن وجود نداشت. در هر صورت به نظر می رسد که کامیا با کوشش به چیزی که می خواست، دست پیدا کرد. او می گوید:

جالب است بدانید که کوشش کامیا در حد ارسال یک رزومه ساده برای شرکت های بازی سازی مختلف نبود بلکه او روی کاغذ یک بازی را از ابتدا تا پایان طراحی نموده بود و مستندات آن را به شرکت ها ارسال کرد. او گفت:

در هر صورت روزگار در حال تغییر بود و خوب یا بد، صنعت بازی از بازی های رنگارنگ و آرکید نامکو که او به عشق آن ها بزرگ شده بود، به مرور دور می شد. کامیا اعلام نمود:

در واقع آینده بازی های سه بعدی با جزئیات بالا کامیای جوان را هیجان زده نموده بود، بنابراین وقتی متوجه شد که کپ کام روی یک نسخه نو از استریت فایتر 2 متمرکز شده است، نگران شد.

لازم به ذکر است که طرح های مختلفی که او به عنوان رزومه برای شرکت های مختلف و به خصوص کپ کام فرستاده بود، از نظر بصری غنی بودند و این شاید همان چیزی است که باعث شد تا کامیا بتواند روی بازی های سه بعدی کار کند. او می گوید:

به این ترتیب، کامیا با وجود اینکه چندان علاقه ای به سبک ترسناک نداشت، خود را در حال کار روی رزیدنت اویل یافت. فکر کردن به این قضیه زمانی جالب می گردد که او به عنوان کارگردان برای نسخه دوم سری انتخاب شد . او با تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان، با استعداد هنری خود وارد این صنعت شده بود و سعی داشت تا درک درستی از طراحی بازی را نشان دهد. در ادامه هنگامی که از کامیا پرسیده شد که آیا اتمسفر محور بودن رزیدنت اویل روی او تأثیر گذاشته است یا خیر، گفت:

او در ادامه اشاره می نماید که برای ماندن در یک جهت درست و بهبود در آن، چیزی که باید همیشه به آن توجه داشت، حتی زمانی که نقش مهم و رهبری را در یک تیم ایفا می کنید، احتیاج به یادگیری است. او با اشاره به بایونتا گفت:

جالب است بدانید که او حتی در برهه ای قصد داشته تا دنباله ای برای Getsu Fūma Den بسازد. با توجه به این به نظر می رسد که او در خصوص علاقه خود به بازی های کلاسیک دروغ نمی گوید. هرچند ورد او به صنعت با شروع سلطنت بازی های سه بعدی همراه شده بود اما او همچنان به گذشته اهمیت می دهد. این را می توان در بازی تیراندازی نو آن ها یعنی Sol Cresta مشاهده کرد. پلاتینیوم گیمز همیشه به ساخت بازی های اوریجینال تمایل نشان داده و کامیا در رابطه با ساخت این بازی به عنوان هفتمین نسخه از سری Terra Cresta، با اینابا آتسوشی به عنوان یکی از بنیانگذاران استودیو صحبت نموده است.

کامیا در خصوص این بازی اعلام کرد:

کاملا واضح به نظر می رسد که کامیا علاقه زیادی به ساخت این بازی داشته است. سلیقه او در بازی ها به شدت متعلق به خودش است و کاری به ترندها، مقدار محبوبیت یک ژانر خاص و نمرات منتقدین ندارد. در واقع به نظر می رسد که او از کار کردن روی پروژه های کوچک لذت می برد:

بنابراین هواداران کامیا نباید نگران بازی ها و پروژه های بزرگ این کارگردان باشند زیرا به نظر می رسد که آینده پلاتینیوم گیمز از بازی های بزرگ و کوچک مختلفی تشکیل خواهد شد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1088

به "گفت وگویی با هیدکی کامیا؛ از علاقه به آثار کلاسیک تا آینده پلاتینیوم گیمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگویی با هیدکی کامیا؛ از علاقه به آثار کلاسیک تا آینده پلاتینیوم گیمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید