واکنش کلینتون به اقدام جنجالی ترامپ در عفو مشاور مجرمش

به گزارش آقای معلم، وزیر خارجه سابق آمریکا نسبت به اقدام جنجالی ترامپ در بخشش دستیار و مشاور دیرینه اش واکنش نشان داده است.

واکنش کلینتون به اقدام جنجالی ترامپ در عفو مشاور مجرمش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: دونالد ترامپ از قدرت و اختیاراتش برای بخشش متهمان و مجرمان استفاده نموده تا راجر استون را خفه کند.

وی اضافه کرد: به نظر من راجر استون به طور خصوصی و علنی ترامپ را تهدید نموده است که اگر به زندان برود همه چیز را درباره آنچه که واقعا در جریان انتخابات 2016 رخ داده، فاش خواهد نمود. این ادامه سرپوش گذاشتن بر حقایق است.

راجر استون دستیار و مشاور دیرینه رئیس جمهور آمریکا به جرم دروغگویی به کنگره در جریان تحقیقات پرونده روسیه به 3 سال حبس محکوم شده بود ولی از سوی ترامپ مورد بخشش و عفو نهاده شد.

استون در ماه نوامبر از سوی هیئت منصفه واشنگتن در مورد همه اتهاماتش مجرم شناخته و به 3 سال زندان محکوم شد. دروغگویی به کنگره و ممانعت از تحقیقات دستگاه قضایی در جریان پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مهمترین اتهامات وی بوده است.

ترامپ دقیقا همان روزی که دادگاه تجدیدنظر با درخواست استون برای به تاخیر انداختن دوره محکومیتش مخالفت کرد، وی را مورد بخشش و عفو قرار داد.

این اقدام ترامپ با مخالفت های گسترده از سوی منتقدانش روبرو شده است. رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با انتشار مطلبی در روزنامه واشنگتن پست از اقدام دفترش در تعقیب قضایی راجر استون مشاور و دستیار دیرینه دونالد ترامپ حمایت و دفاع نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 73

به "واکنش کلینتون به اقدام جنجالی ترامپ در عفو مشاور مجرمش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کلینتون به اقدام جنجالی ترامپ در عفو مشاور مجرمش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید