سخنرانی برای کهنه سربازان

به گزارش آقای معلم، امیدوار بودم که ترامپ با اقدامات ما برای تشدید فشارها و افزایش هزینه های روسیه مخالفت نکند. کلیور کرون و جیمی استوری شنیده بودند 20 آوریل یعنی روز قبل از عید پاک، احتمالاً تاریخ نهایی مذاکرات برای فروپاشی حکومت است.

سخنرانی برای کهنه سربازان

حتی خبرهایی به گوش می رسید که نشان می داد مانوئل کریستوفر فیگوئرا رئیس پلیس مخفی ونزوئلا نیز باور دارد که کار مادورو تمام است. مذاکره با بعضی سران نظامی ونزوئلا از جمله پادرینو به شکل فزاینده ای عملی و واقعی به نظر می رسید؛ این مذاکرات دیگر درباره احتمال سرنگونی مادورو نبود، بلکه بحث بر سر چگونگی سرنگونی او بود. این سران نظامی همچنین با مقامات ارشد غیرنظامی بویژه مایکل مورنو رئیس دادگاه عالی ونزوئلا مشورت می کردند که خبر خوشی در رابطه با اقدامات علیه مادورو و همه کسانی بود که هنوز هم به حکومت او وفادار بودند. این موضوع اهمیت داشت زیرا تغییر واقعی به اقدامی بیش از برکناری صرف مادورو احتیاج داشت. برداشت من این بود که بیشتر این مذاکرات با موضوع این موضوع بود که دوران انتقالی چگونه خواهد بود، این موضوع بسیار خطرناک هم بود زیرا حامیان جنبش چاویستا حتی بعد از سرنگونی مادورو، همچنان بر نهادهای اصلی دولت کنترل داشتند. به نظر می رسید در این رایزنی ها توالی اتفاقات این گونه فرض شده بود که دادگاه عالی، مجلس مؤسسان را غیرقانونی اعلام می نماید؛ با این اعلام مادورو استعفا می دهد؛ ارتش گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت می شناسد و دادگاه عالی نیز سر جای خود باقی می ماند. این فرایند کامل و بی نقص نبود و به نظر من این خطر وجود داشت که بعضی افراد رژیم که در این مذاکرات شرکت داشتند و با حذف مادورو نیز موافق بودند احتمالاً در نهایت هدف پنهانی خود را که همانا حفظ رژیم بود، دنبال نمایند.

من روز 17 آوریل در هتل بیلتمور شهر کورال گیبلز ایالت فلوریدا در انجمن کهنه سربازان عملیات خلیج خوک ها که به مناسبت سالگرد تهاجم نظامی آنها به کوبا در 58 سال پیش برگزار می شد، سخنرانی کردم. این کهنه سربازان در آن عملیات نتوانستند رژیم فیدل کاسترو را سرنگون نمایند. کهنه سربازان تیپ 2506 نیروی قدرتمندی در سیاست ها و سیاستگذاری های مربوط به امریکایی های کوبایی تبار در فلوریدا و سایر مناطق کشور محسوب می شدند و گردهمایی سالانه آنها بیشترین توجهات را به خود جلب می کرد و سیاستمداران جویای نام تا حد ممکن حضور در این گردهمایی را از دست نمی دادند.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 521

به "سخنرانی برای کهنه سربازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی برای کهنه سربازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید