ویلیام برنز رئیس سیا شد

به گزارش آقای معلم، ایسنا نوشت:سنای آمریکا مدیریت ویلیام برنز بر سازمان سیا را تایید کرد.

ویلیام برنز رئیس سیا شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویلیام برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه و اردن بیش از 30 سال سابقه خدمت در وزارت خارجه آمریکا هم در دولت های دموکرات و هم جمهوری خواه را دارد. او قول داده که اطلاعات بدون سانسور را در اختیار کاخ سفید قرار دهد. او چین را بزرگترین آزمون ژئوپلتیک برای آمریکا دانسته و معتقد است روسیه یک تهدید بالقوه برای آمریکاست.

برنز با استقبال گسترده جمهوری خواستار در سنا روبرو شد اما تایید او توسط تد کروز برای یک ماه به تعویق افتاد. کروز گفته بود که تنها وقتی رای خود را اعلام خواهد نمود که دولت به تعهدات حقوقی خود مبنی بر گزارش و تحریم کشتی ها و شرکت های دست اندرکار در خط لوله جدی گاز روسیه(نورد استریم2) عمل کند.

آنتونی بن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای ساخت این خط لوله را محکوم کرد و آن را معامله ای بد با هدف تقسیم اروپا و تضعیف امنیت انرژی خواند و به هر نهادی که در این رابطه دست داشته باشد هشدار داد که با تحریم های آمریکا روبرو خواهند شد.

پس از این بیانیه کروز رای موافق خود با تصدی برنز را خاطرنشان کرد.

ویلیام برنز که در سال 2014 پس از سه دهه فعالیت دیپلماتیک، بازنشسته شد، نخستین رئیس سازمان سیا خواهد بود که سراسر زندگی حرفه ایش را در وزارت خارجه آمریکا سپری نموده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 16 بهمن ماه امسال ویلیام برنز را به عنوان نامزد پیشنهاد خود برای ریاست بر سی آی ای معرفی کرد.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع نوشت: دلیل انتخاب برنز برای ریاست سازمان سیا توسط بایدن تجربه دیپلماتیک وی است و توانایی وی برای آنچه احیای اعتبار این آژانس اطلاعاتی در دوره پس از ترامپ عنوان شده است.

برنز تا به امروز رئیس اندیشکده بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی بوده است. وی در دولت اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا خدمت کرد. وی همچنین در زمان بیل کلینتون به عنوان سفیر آمریکا در اردن و در زمان جورج بوش به عنوان سفیر در روسیه کار نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 537

به "ویلیام برنز رئیس سیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلیام برنز رئیس سیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید