واکسن کرونا برای بچه ها 5 تا 11 ساله در آمریکا مجوز گرفت

به گزارش آقای معلم، مقامات بهداشتی آمریکا تزریق واکسن کرونای فایزر به بچه ها پنج تا 11 ساله را تایید کردند.

واکسن کرونا برای بچه ها 5 تا 11 ساله در آمریکا مجوز گرفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مقامات آمریکا روز گذشته (آدینه) تزریق واکسن فایزر به بچه ها پنج تا 11 ساله را تایید کردند که با این اقدام، شرایط برای تزریق هر چه سریعتر واکسن به 28 میلیون نفر از جمعیت این کشور فراهم می گردد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک هیئت پزشکی به دولت ایالات متحده توصیه کرد تا تزریق این واکسن را مورد تایید قرار دهد و تاکید نمود مزایای تزریق واکسن از عوارض جانبی آن بیشتر است.

مقامات آمریکایی تاکید نمودند واکسیناسیون بچه ها در برابر بیماری کووید-19 موجب می گردد تا هر چه سریعتر شرایط را بتوان به حالت عادی بازگرداند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند در آنالیز های اجرا شده روی بیش از 2000 شرکت کننده تعیین شد این واکسن در پیشگیری از ابتلا به بیماری اثربخشی بیش از 90 درصدی دارد. بعلاوه بی خطر بودن واکسن در بیش از 3000 کودک مورد مطالعه نهاده شد که هیچ عارضه جانبی جدی مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس 24، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده از زمان شروع همه گیری در این کشور 8300 کودک پنج تا 11 ساله به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در بیمارستان بستری شده و 146 کودک نیز فوت نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 814

به "واکسن کرونا برای بچه ها 5 تا 11 ساله در آمریکا مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا برای بچه ها 5 تا 11 ساله در آمریکا مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید