خبرنگاران آمریکا رکورد مبتلایان روزانه کرونا در دنیا را شکست

به گزارش آقای معلم، تهران- خبرنگاران- آمریکا روز شنبه با داشتن 99 هزار و 321 مبتلا به ویروس کرونا تنها در یک روز، رکورد مبتلایان روزانه کرونا در دنیا را شکست.

خبرنگاران آمریکا رکورد مبتلایان روزانه کرونا در دنیا را شکست

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگاران از شبکه سی ان ان، به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکار آمدی های دولت ترامپ در مهار این همه گیری کشنده، ایالت متحده در هشت روز گذشته شاهد پنج رکورد روزانه مبتلایان کرونا بوده است.

با بحرانی شدن اوضاع بهداشتی آمریکا و متوقف نشدن سیر صعودی مبتلایان، کارشناسان هشدار می دهند که اوضاع حتی می تواند بدتر گردد و تعداد بالای مبتلایان بیمارستان ها را تحت فشار قرار خواهد داد.

پیش از این رکورد روزانه مبتلایان کرونا برای هند با داشتن 97 هزار و 894 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در یک روز در 17 سپتامبر (27 شهریور) بوده است.

دکتر جاناتان راینر استاد دانشگاه جورج واشنگتن به سی ان ان گفت: فرایند صعودی مبتلایان نشان دهنده شروع افزایش مرگ و میر نیز خواهد بود. بنابراین ما شاهد ان خواهیم بود که در دو یا سه هفته دیگر نه تنها موارد مبتلایان ادامه خواهد یافت بلکه احتمالاً شاهد مرگ دو هزار نفر در روز خواهیم بود.

براساس گزارش پروژه ردیابی کووید، روز شنبه در آمریکا تنها 47 هزار و 374 نفر به علت وخیم بودن اوضاع جسمانی در بیمارستان ها بستری شدند که نسبت به سه ماه گذشته 65.6 درصد افزایش داشته است.

شمار مبتلایان و مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا در حالی فرایند صعودی را در یک هفته گذشته طی می نماید که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا امور مهار و کنترل بیماری کووید 19 در کشور را به کل رها نموده و تنها به فکر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

مارک میدوز رییس کارکنان کاخ سفید هفته گذشته در مصاحبه با شبکه سی ان ان با پذیرفتن آنکه دولت ترامپ مهار بیماری کووید 19 را رها نموده است، گفت: ما نمی خواهیم همه گیری را کنترل کنیم، ما می خواهیم این واقعیت را کنترل کنیم که واکسن دارویی دریافت می کنیم.

رییس کارکنان کاخ سفید در پاسخ به مجری سی ان ان که چرا علاقه ای برای مهار ویروس کرونا ندارید؟ گفت: زیرا مانند ویروس آنفلوانزا یک ویروس مسری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 235

به "خبرنگاران آمریکا رکورد مبتلایان روزانه کرونا در دنیا را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا رکورد مبتلایان روزانه کرونا در دنیا را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید