نمایشگر آیفون 14؛ روشن ترین پنل سامسونگ که در هیچ گوشی گلکسی دیده نمی گردد

به گزارش آقای معلم، اپل برای ساخت پنل نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس به سراغ سامسونگ دیسپلی رفته و پنل بسیار پیشرفته ای را از این شرکت خریداری نموده که در هیچ یک از گوشی های گلکسی شاهد آن نیستیم.

نمایشگر آیفون 14؛ روشن ترین پنل سامسونگ که در هیچ گوشی گلکسی دیده نمی گردد

بخش موبایل سامسونگ تقریبا تمام پنل نمایشگر گوشی های پرچم دار خود را به لطف شرکت سامسونگ دیسپلی تأمین می نماید. شاید با خود فکر کنید حالا که این دو شرکت در واقع از یک ریشه هستند، سامسونگ دیسپلی باید برترین و تازهترین پنل ها را در ابتدا برای گوشی های گلکسی طراحی و فراوری کند که البته این اتفاق هم بارها و در بسیاری از شرایط اتفاق افتاده است.

اما اپل با معرفی سری آیفون 14 پرو، نشان داده که می گردد از بزرگ ترین رقیبش نمایشگری را خریداری کند که هنوز در هیچ یک از گوشی های خود آن شرکت دیده نمی گردد. اگر مراسم رونمایی از آیفون ها را دنبال نموده باشید، احتمالا این بخش از توضیحات اپل شما را هم شگفت زده نموده که بیشینه روشنایی در نمایشگر سری آیفون 14 پرو به عدد شگفت انگیز 2000 نیت می رسد.

تا به امروز هیچ گوشی گلکسی نتوانسته به این مقدار از روشنایی برسد؛ البته سامسونگ ادعا می نماید گلکسی S22 اولترا می تواند به مقدار 1750 نیت بیشینه روشنایی دست پیدا کند. این شاید نزدیک به رقمی باشد که به وسیله اپل اعلام شده اما هنوز به آن مقدار نیست تا انتظارات کاربران از نسل بعدی پرچم داران سامسونگ بالاتر برود.

آیا سامسونگ باید نگران نمایشگر باکیفیت آیفون 14 پرو باشد؟

سامسونگ دیسپلی اگرچه بخشی از کسب و کار مجموعه سامسونگ به شمار میرود، اما از طرفی یک شرکت مستقل است که به لطف اپل، عایدی زیادی هم کسب می نماید. بنابراین دلیلی ندارد که این شرکت فناوری های پیشرفته خود را در اختیار اپل قرار ندهد چون از این بابت پول بیشتری هم در مقایسه با فراوری پنلی باکیفیت برای گوشی های خود سامسونگ دریافت می نماید. بنابراین بخش موبایل سامسونگ چه از بابت این موضوع نگران باشد چه نباشد، بخش نمایشگر، اپل را به عنوان یک مشتری بزرگ از دست نخواهد داد.

سامسونگ باید به این فکر باشد که برای سری گلکسی S23، از نمایشگرهای باکیفیتی استفاده کند که بیشینه روشنایی آن ها یا به 2000 نیت برسد یا حتی از آن فراتر برود. البته سامسونگ در حال حاضر محصولی ندارد که بخواهد با آیفون ها رقابت کند. آیفون های هر سال، در واقع پرچم دارانی برای سال بعد هستند. بنابراین باید آن ها را با سری گلکسی S23 مقایسه کرد. هرچند کاربران بیش از سه ماه را بدون نماینده های تازه سامسونگ در بازار سپری می نمایند و این به اپل یاری می نماید سود زیادی را تا آن موقع از فروش گوشی هایش دریافت کند.

تقریبا همه می دانند که نمایشگر OLED گوشی های پریمیوم اپل را سامسونگ فراوری می نماید. سایر شرکت های فراورینماینده نمایشگر هم اگرچه عملکرد بدی در این زمینه ندارند اما نمی توانند اپل را متقاعد نمایند سامسونگ را به عنوان تأمین نماینده نخست خود کنار بگذارد. چون سامسونگ دیسپلی تنها شرکتی است که می تواند پنل های OLED را در تعداد و آن کیفیتی که مد نظر اپل است فراوری کند.

البته باید بدانید اینطور نیست که اپل پنل ها را از سامسونگ خریداری کند و همانطور بدون تغییر در گوشی هایش بکار بگیرد. این شرکت آمریکایی با سامسونگ در ساخت پنل همکاری می نماید تا در نهایت محصولی فراوری گردد که متناسب با آیفون ها باشد. به همین دلیل هم هست که در کنار مشخصات نمایشگر آیفون ها معمولا فناوری هایی را می بینیم که هیچوقت به وسیله سامسونگ بکار گرفته نمی شوند (مثلا رتینا).

حال کاربران سامسونگ بی صبرانه منتظر این هستند که ببینند این شرکت کره ای با سری گلکسی S23 چه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت. قطعا این گوشی ها نمایشگر بهتری در مقایسه با نسل قبل خواهند داشت اما آیا آنقدر بهتر که بتوانند رقیبی برای نمایندگان قدرتمند اپل باشند؟

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1076

به "نمایشگر آیفون 14؛ روشن ترین پنل سامسونگ که در هیچ گوشی گلکسی دیده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر آیفون 14؛ روشن ترین پنل سامسونگ که در هیچ گوشی گلکسی دیده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید