تور روسیه ارزان: مسکو: واشنگتن فرصت ایجاد ثبات راهبردی را از دست داد

به گزارش آقای معلم، معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد مسکو پیشنهاد خود به واشنگتن مبنی بر توقف فراوری کلاهک های هسته ای برای یک سال دیگر را تکرار نخواهد کرد.

تور روسیه ارزان: مسکو: واشنگتن فرصت ایجاد ثبات راهبردی را از دست داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد مسکو پیشنهاد خود به واشنگتن مبنی بر توقف فراوری کلاهک های هسته ای برای یک سال دیگر را تکرار نخواهد کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (آدینه) در جریان بحث ثبات راهبردی در مرکز سیاست های امنیتی ژنو گفت: این پیشنهاد یک بار بود. ما قبلا این موضوع را به آمریکا اطلاع دادیم. آن ها این فرصت را برای ایجاد ثبات راهبردی از دست دادند.

این پیشنهاد زمانی از سوی روسیه در اکتبر 2020 به آمریکا داده شد که مسکو و واشنگتن در حال مذاکره درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی بودند که هدف آن نصف شدن تعداد پرتاب نماینده های موشکی هسته ای راهبردی بود و در فوریه 2021 به انتها می رسید.

در آن موقع، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو آماده است قرارداد فعلی را بدون هیچ پیش شرطی حداقل برای یک سال تمدید کند. اما مقامات آمریکایی آن موقع آن را رد کردند.

شامگاه چهارشنبه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همراه اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، ایجاد مشارکت تازه دفاعی و امنیتی آکوس AUKUS را بیان کردند که ادعا می گردد از منافع مشترک آن ها در هند و اقیانوس آرام محافظت و دفاع می نماید.

سفارت چین در واشنگتن، در واکنش به اتحاد نظامی آکوس، از کشور ها خواست تا از ذهنیت جنگ سرد رهایی یابند و از ایجاد اتحاد علیه دیگران خودداری نمایند. بنا بر اعلام این سفارتخانه این اتحاد نظامی ثابت می نماید که این کشور ها از صادرات هسته ای به اسم ابزاری برای بازی های ژئوپلیتیک استفاده می نمایند و هر مکانیسم منطقه ای نباید به منافع کشور های ثالث آسیب برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 763

به "تور روسیه ارزان: مسکو: واشنگتن فرصت ایجاد ثبات راهبردی را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: مسکو: واشنگتن فرصت ایجاد ثبات راهبردی را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید