مرکل خواهان از سرگیری گفتگوهای حقوق بشری با چین شد

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهان ازسرگیری فوری مذاکرات حقوق بشری با چین شد.

مرکل خواهان از سرگیری گفتگوهای حقوق بشری با چین شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره گفت: مشورت های منظم سُنت خوبی است که طی سال ها حوزه هایی را که در آنها (با چین) عدم توافق داریم نظیر هنگ کنگ و مسائل حقوق بشری، پوشش داده است و امیدوارم که بتوانیم هر چه زودتر گفتگوهای حقوق بشری را از سر بگیریم.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا، سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک هم که بر مبنای ممانعت از قدرت یابی چین است؛ شدت بیشتری به خود گرفته تا آنجا که در راستای تضعیف سیاست چین واحد، واشنگتن و شرکای اروپایی اش، به تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابع چین نظیر هنگ کنگ و تبت روی آورده اند.

از سوی دیگر، دولت های دموکرات سابقه طولانی در استفاده از اتهام های حقوق بشری برای پیشبرد اهداف خود دارند و اروپایی ها نیز به اتکای همکاری با واشنگتن، اتهام های مشابه را علیه کشورهایی که با آنها منافع مشترک ندارند نظیر چین مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 562

به "مرکل خواهان از سرگیری گفتگوهای حقوق بشری با چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل خواهان از سرگیری گفتگوهای حقوق بشری با چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید