شروع خونین بورس های جهان در هفته پایانی 2021

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران - بورس ناحیه اروپا و آسیا با افت جدی کار خود را شروع کردند.

شروع خونین بورس های جهان در هفته پایانی 2021

به گزارش خبرنگاران، همانطور که انتظار می رفت بازارهای سهام اروپا روز دوشنبه با کاهش شدیدی باز شدند، زیرا کشورها به افزایش موارد ابتلا به کووید-19 نوع Omicron با محدودیت های شدیدتر واکنش نشان دادند که به طور بالقوه به بهبود اقتصادی منطقه آسیب می زند.

شاخص DAX در آلمان ، CAC 40 در فرانسه و FTSE 100 در بریتانیا همگی بیش از یک درصد افت کردند. هلند روز یکشنبه وارد قرنطینه کامل شد و همه فروشگاه ها به جز فروشگاه های ضروری حداقل تا 14 ژانویه بسته شدند. ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، روز یکشنبه از رد احتمال اعمال محدودیت های بیشتر قبل از کریسمس خودداری کرد.

این در پی آن است که شهردار لندن به دلیل توسعه سریع این نوع از یک حادثه بزرگ در مرکز گفت. مرگ و میر در بریتانیا افزایش یافته است، اما پذیرش در بیمارستان هنوز در محدوده اخیر خود است. روزنامه های محلی روز یکشنبه گزارش دادند، در ایتالیا، دولت در حال بررسی تدابیر جدیدی برای جلوگیری از افزایش عفونت ها در طول تعطیلات است.

بازارهای سهام آسیایی نیز سقوط کردند. شاخص نیکی ژاپن 1.7 درصد و سهام کره جنوبی 1.2 درصد سقوط کردند. ترس از اومیکرون بر تمام بازار ها حاکم شده است و وال استریت نیز روز سختی را در پیش خواهد داشت و اگر اقدامات سختگیرانه در آمریکا هم اعمال شود موج جدیدی از ریسک گریزی در بازار های سهام شکل خواهد گرفت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 998

به "شروع خونین بورس های جهان در هفته پایانی 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خونین بورس های جهان در هفته پایانی 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید