لاوروف: آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور در افغانستان ناکام بودند

به گزارش آقای معلم، وزیر خارجه روسیه اوضاع جاری در افغانستان را وخیم توصیف کرد و گفت که آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور در این کشور ناکام بودند.

لاوروف: آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور در افغانستان ناکام بودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه، 16 تیر، گفت آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور خود در افغانستان، در دستیابی به ثبات در این کشور ناکام بوده اند.

به گزارش راشاتودی، لاوروف، ضمن وخیم توصیف کردن اوضاع در افغانستان، گفت در سایه خروج سریع آمریکا، اوضاع در افغانستان به سرعت در حال حرکت به سمت وخامت است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر تهدید های ناشی از تحولات افغاستان بر تاجیکستان، ادامه داد ما با استفاده از پایگاه نظامی در تاجیکستان، از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان حمایت می کنیم.

به گفته وزیر خارجه روسیه، با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی ناپایدار کنونی در دنیا، ما آ سه آن را به اسم شریکی بسیار قابل اعتماد و قابل پیش بینی و شریکی استراتژیک در امور بین الملل در نظر می گیریم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پی شروع به کار خود در کاخ سفید، اظهار داشت که سیاست واشنگتن را در قبال افغانستان مورد بازبینی قرار خواهد داد؛ پس از این بازبینی، دولت آمریکا دستور خروج نیرو های آمریکایی را از افغانستان صادر نموده و اکنون به ادعای مقام های پنتاگون، حدود 90 درصد از این فرایند تکمیل شده است.

طی هفته های اخیر، تنش ها در افغانستان به شدت بالا گرفته و درگیری ها در ولایت های مختالف میان طالبان و نیرو های دولتی افغانستان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 664

به "لاوروف: آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور در افغانستان ناکام بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: آمریکا و ناتو طی 2 دهه حضور در افغانستان ناکام بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید