بایدن: درباره برنامه هسته ای ایران با متحدانمان همکاری می کنیم

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در نخستین سخنرانی خود در صحن کنگره فدرال مدعی شد که بر سر برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی علیه امنیت ما و جهان هستند، با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا به وسیله دیپلماسی و بازدارندگی قوی به تهدیدهای ناشی از این کشورها بپردازیم.

بایدن: درباره برنامه هسته ای ایران با متحدانمان همکاری می کنیم

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به جنگ در افغانستان ادعا کرد که پس از 20 سال شجاعت و جانفشانی آمریکایی ها (!) اکنون زمان آن است که نیروهایمان را به خانه بازگردانیم.

بایدن همچنین در این سخنرانی در خصوص رقابت استراتژیک واشنگتن- پکن در منطقه ایندوپاسیفیک گفت که ایالات متحده حضور نظامی قدرتمند خود در این منطقه را حفظ خواهد نمود و اینکه این حضور نظامی مشابه حضور نظامی ناتو در اروپا نه برای شروع تعارض بلکه برای پیشگیری از تعارض است.

وی در ادامه اضافه نمود که ایالات متحده با تجارت ناعادلانه ا ی که منافع کارگران و آمریکایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد، مخالفت خواهد نمود و برای تضمین اینکه سایر کشورها از جمله چین طبق قوانین مشابهی در اقتصاد جهانی فعالیت نمایند، مبارزه خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پیرامون روابط دو جانبه با روسیه گفت که درصدد ایجاد تنش در روابط نیست و اینکه مسکو و واشنگتن می توانند در حوزه منافع متقابل و همپوشانی همچون تسلیحات هسته ای و تغییرات اقلیمی با یکدیگر همکاری می نمایند.

بایدن گفت: در رابطه با روسیه، من برای رئیس جمهور پوتین روشن نموده ام که با آنکه درصدد ایجاد تنش نیستیم، اقدامات آنها تبعاتی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: من به طور مستقیم و متناسب به دخالت روسیه در انتخاباتمان و حملات سایبری آنها علیه دولت و شرکت هایمان پاسخ داده ام. آنها این دو کار را انجام دادند و من به آنها پاسخ دادم.

رئیس جمهور ایالات متحده در بخشی دیگر از سخنرانی خود خطاب به جمعی 200 نفره از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه و سایر مقامات و مهمانان رسمی از آنها خواست تا در خصوص موضوعات چالش برانگیز و مورد اختلاف با وی از جمله مقابله با تهدید چین همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز جمهوری خواستار با عزمی پایدار در تصویب طیف گسترده ای از قوانین مورد اختلاف- از مالیات و اصلاح ساختار پلیس گرفته تا کنترل اسلحه و مهاجرت- با او مخالفت نموده اند، گفت که تمایل دارد تا با قانونگذاران هر دو حزب برای رسیدن به یک توافق همکاری کند و اینکه وی قرار است روز دوازدهم ماه مه برای یافتن یک راه چاره مشترک با قانونگذاران بلندپایه دموکرات و جمهوریخواه در کاخ سفید دیدن کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 557

به "بایدن: درباره برنامه هسته ای ایران با متحدانمان همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: درباره برنامه هسته ای ایران با متحدانمان همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید