عرضه دو گرید جدید شرکت پتروشیمی کارون در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک (KMT-10 و MTDA)

به گزارش آقای معلم، تولیدکنندگان مبل و صندلی ایرانی دیگر ناز عرضه کنندگان خارجی را نکشندعرضه دو گرید جدید پتروشیمی که یکی در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک و ... کاربرد فراوانی دارد موجب می شود که تولیدکنندگان مبل و صندلی ایرانی دیگر ناز عرضه کنندگان خارجی را نکشند.

عرضه دو گرید جدید شرکت پتروشیمی کارون در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک (KMT-10 و MTDA)

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون ، علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی از دو محصول جدید این شرکت گفت: در صنعت پتروشیمی ما مسئله ای که وجود دارد این است که حلقه های گمشده ای مثل کاتالیست ها و برخی محصولات شیمیایی خاص داریم که از طرفی تولید آنها اقتصادی نیست و از طرفی دیگر، دشمنان کشور با شناسایی این حلقه های مفقوده در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ایران، روی این نقاط تمرکز نموده اند.

وی افزود: رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی کارون در راستای تکمیل همین حلقه های مفقوده بوده است.

صدیقی زاده در معرفی گرید MTD گفت: متا تولوئن دی­آمین (MTD)، یک ترکیب آلی است که در دمای محیط بصورت جامد است و بعنوان آغازگر در واکنش سنتز پلی ال­های پلی اتری بکار می­رود که پلی ال­ها خود بعنوان یک پایه مهم در تولید محصولات فوم پلی­ یورتان بکار می­روند.

وی افزود: MTD همچنین بعنوان عامل پخت رزین­های اپوکسی و الاستومرهای پلی­ یورتانی بکار می­رود، محصولات معادل این گرید پیشتر از خارج کشور وارد و سبب خروج ارز زیادی از کشور می­شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون شرح داد: پتروشیمی کارون به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان­دستی و پایین­ دستی صنعت رنگ، رزین و پلی یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اقدام به عرضه این محصول نموده است.

وی ادامه داد: محصول KMT-10 برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان­دستی و پایین­ دستی صنعت پلی­ یورتان کشور و در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی­ یورتان تولید می­شود.

صدیقی زاده گفت: مشخصات شاخص این محصول شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده، عدم نیاز به انبارش سرد برای طولانی مدت است و مهمترین کاربردهای این محصول شامل تولید فوم­های سرد قالبی با انعطاف­ پذیری بالا به منظور تولید صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است.

وی افزود: با تولید داخلی این دو محصول، علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی پایین دستی، دیگر نیاز نیست تولیدکنندگان ایرانی ناز عرضه کنندگان امریکایی، آلمانی، چینی، ژاپنی و کره ای را بکشند که بعضا با قیمت هایی گران معادل دو گرید را به تولیدکنندگان ایرانی می فروختند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 260

به "عرضه دو گرید جدید شرکت پتروشیمی کارون در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک (KMT-10 و MTDA)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه دو گرید جدید شرکت پتروشیمی کارون در عرصه تولید فوم های سرد مورد استفاده در صندلی، مبل، تشک (KMT-10 و MTDA)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید