سامسونگ 205 میلیارد دلار روی صنایع استراتژیک سرمایه گذاری می نماید

به گزارش آقای معلم، سامسونگ به تازگی اعلام نموده که 240 تریلیون وون معادل حدودا 205 میلیارد دلار طی سه سال آینده روی صنایع استراتژیک سرمایه گذاری خواهد نمود. از بین این صنایع می توانیم به تراشه ها، داروهای بیولوژیک، تجهیزات مخابراتی و تکنولوژی های نوظهور مانند هوش مصنوعی و رباتیک اشاره کنیم.

سامسونگ 205 میلیارد دلار روی صنایع استراتژیک سرمایه گذاری می نماید

طبق اعلام سامسونگ، این بودجه هنگفت حدود 40 هزار شغل مستقیم را ایجاد می نماید و حدود 155 میلیارد از این بودجه در کشور کره جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. سامسونگ با این کار میخواهد در صنایع استراتژیک به پیشروی بازار تبدیل گردد. در صنعت نیمه هادی، سامسونگ با اختصاص بودجه های هنگفت باید به فرایند پیشرفت خود ادامه دهد تا از رقبای قدرتمند خود عقب نماند.

در این صنعت رقابت گسترده ای وجود دارد و مثلا می توانیم به آمریکا اشاره کنیم که بودجه 50 میلیارد دلاری برای تقویت صنعت تراشه های خود اختصاص داده و اروپا هم می خواهد تا سال 2030 حدود 20 درصد از این بازار مهم را از آن خود کند. چین هم اعلام نموده بودجه تحقیق و توسعه برای تکنولوژی های پیشرفته، که صنایع نیمه هادی را هم در بر می گیرد، بیش از 7 درصد در هر سال تا 2035 افزایش می دهد.

حدود 20 درصد از عایدی صادرات کره جنوبی مربوط به تراشه ها است و به همین دلیل صنعت نیمه هادی برای سامسونگ و دولت کره جنوبی اهمیت بسیار زیادی دارند.

در زمینه داروهای بیولوژیک هم سامسونگ فعلا از 3 کارخانه استفاده می نماید و کارخانه چهارم هم در حال ساخت است. علاوه بر این کارخانه ها، قرار است دو کارخانه دیگر هم تاسیس گردد. این شرکت میخواهد تا سال 2023 حدود 30 درصد از سهم بازار مربوط به داروهای بیولوژیک را از آن خود کند.

سامسونگ در ارتباط با تجهیزات مخابراتی هم میخواهد روی نرم افزارهایی تمرکز نمایند که می توانند شبکه ها را پیشرفته تر و هوشمندتر نمایند. برای این کار باید بودجه تحقیق و توسعه افزایش پیدا کند و تعداد بیشتری از نیروهای بااستعداد استخدام شوند. بعلاوه در کنار بهبود زیرساخت های 5G، این شرکت آمادگی خود را برای ظهور 6G بیشتر می نماید.

در کنار تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی و رباتیک، این شرکت بخشی از این بودجه را به توسعه انواع نو نمایشگر، باتری های مبتنی بر چگالی انرژی بالا و باتری های موسوم به حالت جامد اختصاص خواهد داد.

منبع: ZDNet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 711

به "سامسونگ 205 میلیارد دلار روی صنایع استراتژیک سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ 205 میلیارد دلار روی صنایع استراتژیک سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید