تورهای چین: راه چاره نو آمریکا برای رقابت با چین در حوزه دفاعی

به گزارش آقای معلم، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا از کوشش برای تصویب طرحی موسوم به USICA اطلاع داد تا بدین ترتیب قدرت رقابت آمریکا در برابر چین در حوزه دفاعی افزایش یابد.

تورهای چین: راه چاره نو آمریکا برای رقابت با چین در حوزه دفاعی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا خاطرنشان کرد که مصوبه ای به طرح سیاست دفاعی آمریکا اضافه خواهد نمود تا قدرت رقابت این کشور در برابر چین را افزایش دهد. سنا قرار است طی روزهای آینده این طرح را مورد آنالیز قرار دهد و به نظر می رسد آنالیز طرح مذکور پس از چندین ماه معطلی در مجلس نمایندگان قرار است مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شومر در سخنرانی سنای خود با اعلام اینکه قانون مجوز سالانه دفاع ملی با هدف درنظر گرفتن و اعمال قانون نوآوری و رقابت (USICA) اصلاح خواهد شد گفت: بحران در زنجیره تامین نیازمند توجه است و ما این مسئله را به تعویق نخواهیم انداخت.

سنا مصوبه USICA را با حداکثر آرا در ماه ژوئن به تصویب رساند اما مجلس نمایندگان رایی برای اجرایی شدن آن صادر نکرد. حامیان این طرح از آن موقع در کوشش برای یافتن راهی به منظور تصویب آن و ارسال آن به کاخ سفید و امضاء جو بایدن برای تبدیل آن به قانون هستند.

این خبر درحالی منتشر شده که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه (به وقت آمریکا) به صورت مجازی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین ملاقات نموده است.

بایدن در شروع این ملاقات مجازی گفت: همان طور که قبلا هم گفته ام، به نظر می رسد این وظیفه ما به رهبران چین و آمریکا است تا تضمین دهیم رقابت بین کشورهای ما خواسته یا ناخواسته منجر به منازعه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 838

به "تورهای چین: راه چاره نو آمریکا برای رقابت با چین در حوزه دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: راه چاره نو آمریکا برای رقابت با چین در حوزه دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید