درخشش دانشمند جوان ایرانی در مسابقات انتخاب دانشمندان جوان جهان

به گزارش آقای معلم، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیروز به کسب جایزه ویژه مسابقات دانشمندان جوان جهان در زمینه مهندسی نفت در مسابقات جهانی در سال 2021 در کشور روسیه شد.

درخشش دانشمند جوان ایرانی در مسابقات انتخاب دانشمندان جوان جهان

عبدالحسین همتی سراپرده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان که پیروز به کسب جایزه ویژه مسابقات دانشمندان جوان دنیا در زمینه مهندسی نفت در مسابقات دنیای International Young Scientists Awards in the Field of Oil and Gas: A Glance Into the Future در سال 2021 در کشور روسیه شده در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران گفت: این مسابقات به منظور شناخت دانشمندان جوان دنیا در زمینه نفت و ارتقا تکنولوژی و ایده های تازه در زمینه مهندسی نفت برگزار می گردد تا بتوان رابطی عمیقی بین صنعت و تجارت و علم برقرار کرد و همکاری های بین المللی را توسعه داد.

وی ادامه داد: نحوه انتخاب برگزیدگان این مسابقات بر اساس سوابق تحقیقاتی و پروپزال پیشنهادی برای کار بر روی یک زمینه علمی مرتبط با مهندسی نفت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان پروپزالی در زمینه کاربرد نانوتکنولوژی در مهندسی نفت ارائه کرد که به علت اهمیت و نوآوری پیروز به دریافت جایزه ویژه این مسابقات شد. بیش از 60 داور از سراسر دنیا پروپزال های ارسالی را مورد آنالیز قراد دادند و در نهایت نفرات برتر را انتخاب کردند. در این مسابقات 93 دانشمند جوان از سراسر دنیا شرکت نموده بودند که این دانشمند جوان ایرانی توانست نام ایران را در ردیف کشورهای برتر دنیا در زمینه نفت قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: نانوتکنولوژی در سال های اخیر در صنایع مختلف از جمله مهندسی نفت مورد استفاده قرار گرفته است. نانوتکنولوژی در بخش های مختلف مهندسی نفت از جمله اکتشاف، حفاری، مخزن، بهره برداری، و پتروشیمی مورد استفاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دوران کارشناسی مقاله ای در زمینه نانو و مهندسی نفت مطالعه می کردم که در این مقاله ذکر شده بود نانوتکنولوژی آینده مهندسی نفت را تغییر می دهد و می تواند به افزایش برداشت نفت از مخازن نفتی زیرزمینی یاری کند. این مقاله باعث انگیزه بنده برای کار کردن در زمینه نانوتکنولوژی شد.

عبدالحسین همتی سراپرده در انتها گفت: تا کنون کارهای تحقیقاتی زیادی در زمینه کاربرد نانوتکنولوژی در مهندسی نفت با همکاری محققان و اساتید مختلفی از دانشگاه های داخل و خارج کشور مانند دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعت نفت اهواز، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، شرکت منطقه ها نفت خیز جنوب، دانشگاه های کلگری، مموریال و مک گل کانادا و دانشگاه سوانسی انگلیس انجام داده ایم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 808

به "درخشش دانشمند جوان ایرانی در مسابقات انتخاب دانشمندان جوان جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دانشمند جوان ایرانی در مسابقات انتخاب دانشمندان جوان جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید