15 شخصی که ضریب هوشی بالاتر از اینشتین دارند

به گزارش آقای معلم، برای اینکه نابغه محسوب شوید، ضریب هوشی تان باید دست کم 140 باشد. اما بسیاری از ما چنین ضریب هوشی بالایی نداریم.

15 شخصی که ضریب هوشی بالاتر از اینشتین دارند

به گزارش روزیاتو، این نوابغ شغل هایی معمولی مانند بقیه افراد دارند، مثل روانشناس، روزنامه نگار و پرورش دهنده اسب. البته بعضی از آن ها هم به انجام تحقیقات مشغول اند و بعضی هم زندگی ای معمولی در پیش گرفته اند.

جیکوب بارنت - ضریب هوشی: 170

شغل: دانشجوی فیزیک نظری

سن: 24 سال

این کودک نابغه سابق ضریب هوشی 170 دارد و وقتی تحقیقاتش در زمینه فیزیک را منتشر کرد هنوز 20ساله نشده بود. او در 15 سالگی جوان ترین دانشجوی پذیرفته شده در مؤسسه پریمتر (یک مرکز پژوهشی ویژه فیزیک نظری در کانادا) شد. بارنت حالا دانشجوی دکترای تخصصی این مؤسسه است.

جودیت پولگار: ضریب هوشی: 170

شغل: استاد بزرگ بین المللی شطرنج

سن: 47 سال

این شطرنج باز مجارستانی به عنوان برترین شطرنج باز تاریخ شناخته می گردد. جودیت پولگار در سال 1991 زمانی که تنها 15 داشت، جوان ترین استاد بزرگ بین المللی شطرنج شد. او قهرمان 11 مسابقه دنیای شده است. پولگار در سال 2014 بازنشستگی خود در شطرنج را اعلام نمود.

ریک راسنر - ضریب: 192

شغل: نویسنده و تهیه کننده تلویزیون

سن: 63 سال

ضریب هوشی ریک راسنر 192 است. او در بیش از 30 تست هوش شرکت نموده که در 20 تای آن ها بالاترین نمره را دریافت نموده است. او با فعالیت های تلویزیونی اش شناخته می گردد اما اوقات فراغت خود را با ریاضیات و فیزیک سپری می نماید.

اوانجلوس کتسیولس - ضریب خوشی: 198

شغل: روانپزشک

سن: 48 سال

این مرد یونانی با این ضریب هوشی بالا بعد از تحصیل در رشته های فلسفه و تحقیقات پزشکی، حالا به عنوان روانپزشک فعالیت دارد. اوانجلوس کتسیولس بعلاوه بنیادی در یونان تأسیس نموده که کار آن یاری به بچه ها نابغه است.

کریس لنگن - ضریب هوشی: 210 - 195

شغل: پرورش دهنده اسب

سن: 71 سال

کریس لنگن با داشتن ضریب هوشی ای بین 195 تا 210، یکی از باهوش ترین افراد دنیا محسوب می گردد. او نظریه مدل شناختی - نظری دنیا هستی را ارائه نموده و چندین کتاب درباره آن تألیف نموده است. او چند شغل فرعی هم برای تأمین هزینه های خود دارد.

مایکل گراست - ضریب هوشی: 200

شغل: معمار سیستم های کامپیوتری

سن: 69 سال

مایکل گراست که ضریب هوشی 200 دارد، وقتی تحصیل در دانشگاه میشیگانِ آمریکا را شروع کرد تنها 10 سال داشت. او در دانشگاه ییلِ آمریکا هم تحصیل کرد و در نهایت در سن 23 سالگی مدرک دکترای خود را در رشته ریاضیات دریافت کرد. او کوشش نموده زندگی خود را شخصی نگه دارد، اما به نظر می رسد برای یک شرکت کامپیوتری در آمریکا به عنوان معمار سیستم های کامپیوتری کار می نماید.

شو یانو - ضریب هوشی: 200

شغل: پزشک

سن: 33 سال

این کودک نابغه سابق خواندن را از 2 سالگی و نوشتن را از 3 سالگی شروع کرد. شو یانو از 5 سالگی آهنگ می ساخت و در 9 سالگی تحصیل در دانشگاه را شروع کرد. او در 12 سالگی وارد دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگوی آمریکا شد و در 21 سالگی جوان ترین دانشجویی شد که از این دانشکده مدرک دکترای پزشکی دریافت نموده است.

ادیت استرن - ضریب هوشی: 205 - 200

شغل: مخترع و ریاضیدان

سن: 71 سال

ادیت استرن از تست هوشی که در 5 سالگی در آن شرکت کرد، نمره 205 دریافت کرد. او در 12 سالگی به دانشگاه رفت و در سال 1967 جوان ترین فارغ التحصیل دانشگاه آتلانتیکِ آمریکا شد. او وقتی تدریس ریاضی در دانشگاه میشیگانِ آمریکا را شروع کرد، هنوز 20ساله نشده بود و بعداً در شرکت فناوری IBM در آمریکا مشغول کار شد. او بیش از 100 اختراع به نام خود ثبت نموده است.

کیم اونگ-یونگ - ضریب هوشی: 210

شغل: استاد فیزیک

سن: 61 سال

این کودک نابغه سابق که اهل کره جنوبی است، ضریب هوشی 210 دارد. او از استعداد زیادی در زمینه یادگیری زبان برخوردار است و از کودکی به زبان های کره ای، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی صحبت می نماید. گفته می گردد او برای ناسا کار می کرد تا اینکه کار در آنجا به سرانجام رساند و به کشور خود بازگشت. او بعداً در واحد برنامه ریزی تجاری شرکت ساختمان سازی Chungbuk در کره جنوبی مشغول کار شد و در حال حاضر، استاد دانشگاه شین هانِ کره جنوبی است.

مایکل کرنی - ضریب هوشی: 325 - 200

شغل: نامعلوم

سن: 40 سال

مایکل کرنی با ثبت رکورد جوان ترین فارغ التحصیل و استاد دانشگاه در دوران نوجوانی به نام خود شناخته می گردد و ضریب هوشی او بین 220 تا 325 است. کرنی مدرک کارشناسی خود را در سن 10 سالگی از دانشگاه آلابامای جنوبی و در 14 سالگی مدرک کارشناسی ارشدش در رشته شیمی را از دانشگاه تنسی مرکزی در آمریکا دریافت کرد. او بعلاوه در 18 سالگی مدرک دیگری در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه وندربیلتِ آمریکا دریافت کرد.

ترنس تائو - ضریب هوشی: 230 - 220

شغل: ریاضیدان

سن: 48 سال

این ریاضیدان نابغه استرالیایی - آمریکایی بین 220 تا 230 ضریب هوشی دارد. ترنس تائو در سن 9 سالگی در کلاس های ریاضی سطح دانشگاه شرکت می کرد. او بعد از آنکه در 21 سالگی مدرک دکترای تخصصی خود را از دانشگاه پرینستونِ آمریکا دریافت کرد، در 24 سالگی تدریس در دانشگاه را شروع کرد و حالا استاد ریاضیات دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است. او جوان ترین استاد کامل در تاریخ دانشگاه کالیفرنیا است.

کریستوفر هیراتا - ضریب هوشی: 225

شغل: اخترفیزیکدان

سن: 41 سال

کریستوفر هیراتا با ضریب هوشی 225، در سال 1996 زمانی که 13 سال داشت، جوان ترین برنده المپیاد بین المللی فیزیک شد. او در 16 سالگی کار در ناسا را شروع و در 22 سالگی مدرک دکترای تخصصی خود را از دانشگاه پرینستونِ آمریکا دریافت کرد. هیراتا حالا به عنوان اخترفیزیکدان و کیهان شناس با دانشگاه اوهایوِ آمریکا همکاری دارد.

مریلین ووس سونت - ضریب هوشی: 228 - 186

شغل: روزنامه نگار

سن: 77 سال

مریلین ووس سونت یکی از بالاترین ضریب هوشی های به ثبت رسیده را دارد. او وقتی در تست هوش شرکت کرد و رکورد بالاترین ضریب هوشی از سال 1985 به نام او در کتاب گینس ثبت شد، تنها 10 سال داشت. او چندین کتاب هم منتشر نموده و یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای ملی تربیت مالی آمریکا است.

آینن کولی - ضریب هوشی: 250

شغل: آهنگساز

سن: 24 سال

آینن کولی با ضریب هوشی 250، در 6 سالگی اولین سخنرانی خود را انجام داد. او از 12 سالگی به فعالیت در صنعت سینما به عنوان آهنگساز مشغول است و در سال 2013 نیز فیلم خود به نام The Sempiternal را ساخت که هم نویسنده و کارگردان آن بود و هم تدوینگرش.

مارنن لایبو-کوسر - ضریب هوشی: 268

شغل: آهنگساز و توسعه دهنده وب

سن: نامعلوم

مارنن لایبو-کوسر شاید شناخته شده نباشد اما او یک کودک نابغه بود. او در کودکی توانست امتیاز 268 را در تست هوش دریافت کند. او بعلاوه به زبان های انگلیس، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی، روسی، اسپرانتو و کلینگان صحبت می نماید. لایبو-کوسر به عنوان برنامه نویس و موزیسین فعالیت دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1229

به "15 شخصی که ضریب هوشی بالاتر از اینشتین دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 شخصی که ضریب هوشی بالاتر از اینشتین دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید