داعش همچنان تهدیدی جدی برای آلمان، اتباع بازگشته از مناطق بحرانی چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی

به گزارش آقای معلم، یک رسانه آلمانی در گزارشی هواداران داعش را همچنان تهدیدی جدی و خطری بالقوه برای جامعه آلمان ارزیابی نموده و با استناد به اطلاعات دولت به شمار بالای داعشی های بازگشته از مناطق بحرانی و خطری که از طرف آنها وجود دارد اشاره نمود.

داعش همچنان تهدیدی جدی برای آلمان، اتباع بازگشته از مناطق بحرانی چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان تی وی آل در گزارشی نوشت: به صورت رسمی این طور گفته می گردد که تروریسم داعش شکست خورده است، اما هواداران متعصب آن همچنان یک تهدید از جمله برای آلمان محسوب می شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نهادهای امنیتی آلمان حدود 80 عنصر بازگشته از سوریه و عراق را شناسایی نموده اند که احتمال اقدامات جنایی جدی از طرف آن ها بالا است. همچنان احتمال بازگشت تعداد بیشتری از هواداران داعش به آلمان هم وجود دارد.

ان تی وی در ادامه این گزارش نوشت: بیشتر قریب به اتفاق عناصر بازگشته از قلمرو سابق داعش همچنان امروزه به صورت بالقوه خطرناک قلمداد می شوند.

دوات آلمان در پاسخ به یک درخواست گروه پارلمانی حزب سبز آلمان اعلام نموده است که اداره فدرال پلیس جنایی آلمان اطلاعاتی درباره 148 مرد و زن را در اختیار دارد که حداقل به طور موقت به داعش پیوسته بودند و اکنون دوباره به آلمان بازگشته اند. تنها 6 نفر از این افراد از طرف مقام های امنیتی به عنوان عناصر بی خطر ارزیابی می شوند.

تا 22 ژانویه حدود 78 دو تابعیتی و خارجی که از سوریه و عراق به آلمان بازگشته بودند به عنوان عناصر خطر اسلام گرای افراطی ارزیابی شدند. پلیس 64 نفر دیگر که از مناطق بحرانی بازگشته اند را هم به عنوان عناصر مرتبط با این گروه ها شناسایی نموده است.

عناصر خطر در آلمان به افرادی تلقی می گردد که از طرف سازمان های امنیتی انتظار حملات تروریستی سخت از طرف آن ها وجود دارد.

بر اساس اطلاعات دولت آلمان اخیرا حدود 42 نفر از عناصر بازگشته از مناطق بحرانی در ارتباط با سفرهایشان به عراق و سوریه بازداشت شده اند. این واقعیت که بسیاری از این افراد در آینده قابل پیش بینی از زندان آزاد خواهند شد برای پلیس به مفهوم کار بیشتر است. بعضی از این افراد بار دیگر در مسیرهای افراط گرایی قرار می گیرند. همانطور که حمله تروریستی با چاقو در اکتبر گذشته در درسدن نشان داد هیچ تضمیمی برای اینکه این افراد به تروریسم روی نیاورند وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ایرنه میهالیک، از سیاستمداران حزب سبز آلمان برخورد با افراد بازگشته از مناطق بحرانی را برای نهادهای امنیتی و دادگستری در آلمان یک چالش عظیم ارزیابی نموده است.

بر اساس اطلاعات دولت فدرال آلمان در 8 ژانویه امسال میلادی 71 تبعه آلمانی و 30 تبعه خارجی از آلمان که به یک سازمان تروریستی پیوسته بودند در شمال سوریه در اسارت و یا بازداشت نیروهای کرد در آمدند. دولت آلمان بر اساس اطلاعاتی که خود ارائه داده تا به حال 3 زن و 12 کودک را از منطقه تحت کنترل نمودها در شمال سوریه به کشور بازگردانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حزب سبز آلمان دولت را متهم می نماید که درباره مسئله هواداران داعش آلمانی که در عراق و سوریه هستند بی تفاوت است و کاری نمی نماید. یک نماینده این حزب اعلام نموده که دولت با این رویکرد خود تنها مسئله را عظیمتر می نماید.

وی تاکید نمود که دولت باید این سخن رئیس جمهور جدید آمریکا را جدی بگیرد که در این باره هشدار داده که تهدید دنیای داعش افزایش پیدا می نماید اگر جامعه بین المللی شهروندان خود را از مناطق بحرانی بازنگرداند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 437

به "داعش همچنان تهدیدی جدی برای آلمان، اتباع بازگشته از مناطق بحرانی چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش همچنان تهدیدی جدی برای آلمان، اتباع بازگشته از مناطق بحرانی چالشی عظیم برای نهادهای امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید