کاخ سفید خواهان همکاری با روسیه درباره ایران شد

به گزارش آقای معلم، سخنگوی کاخ سفید خواهان همکاری با روسیه در مورد پرونده برنامه هسته ای ایران علی رغم اختلافات میان مسکو و واشنگتن شد.

کاخ سفید خواهان همکاری با روسیه درباره ایران شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید بر ضرورت همکاری با روسیه، علی رغم اختلافات با این کشور تأکید کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ملاقات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت تمرکز واشنگتن فعلاً روی حرکت به سمت داشتن روابط با ثبات و قابل پیش بینی با روسیه قرار گرفته است.

جن ساکی در ادامه ضمن تکرار ادعاهای اثبات نشده گفت واشنگتن از تداوم بازداشت الکسی ناوالنی، مخالف غربگرای روسیه و تقویت تشکیلات نظامی روسیه در مرز اوکراین نگران است.

سخنگوی کاخ سفید سپس در ادامه گفت: اما می بینیم که بعضی حوزه ها هم هستند که ما می توانیم در مورد آنها با یکدیگر همکاری کنیم مثل کوشش های دیپلماتیک مربوط به ایران به وسیله گروه 1+5.

روسیه در کنار چین، انگلیس، فرانسه و آلمان (گروه 1+4) یکی از طرف های توافق هسته ای با ایران است، اما دولت آمریکا سال 1397 از این توافق خارج شد.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن گفته میخواهد آمریکا را به این توافق هسته ای بازگرداند اما تا کنون از انجام اقدامات لازم برای تحقق این وعده خودداری نموده است.

آمریکا می گوید به وسیله گفت وگوهای جاری در وین در کوشش است طی هفته های آینده به برجام برگردد. برطرف تحریم ها علیه ایران از جمله اصلی ترین موضوعات گفت وگو میان طرف های حاضر در گفت وگوهای وین است.

دو منبع مطلع ایرانی دو روز پیش به شبکه خبری پرس تی وی گفته اند ایالات متحده باید ابتدا تمامی تحریم هایی را که به ایران اجازه منتفع شدن از توافق هسته ای نمی دهند را برطرف کند.

با وجود این روز پنجشنبه خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از میخائیل اولیانوف مدعی شد دولت آمریکا با برطرف تحریم های اعمال شده علیه ایران به بهانه های ادعایی تروریسم، برنامه موشکی و مسائل حقوق بشر موافق نیست.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 559

به "کاخ سفید خواهان همکاری با روسیه درباره ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید خواهان همکاری با روسیه درباره ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید