خبرنگاران فراهم نکردن اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است

به گزارش آقای معلم، نیویورک- خبرنگاران- نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، ارائه اطلاعات به دولت در حال ورود به کاخ سفید را برای منافع و امنیت ملی کشور ضروری دانست و گفت: فراهم نکردن این اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است.

خبرنگاران فراهم نکردن اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است

به گزارش خبرنگاران، سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در دولت دوم اوباما روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان درباره انتقال قدرت از ترامپ به بایدن، اظهار کرد: این کاملا بی سابقه و نهایت بی پروایی است.

وی اضافه نمود: من نمی توانم به شما بگویم که چقدر ارائه اطلاعات از دولت در حال خروج بوش به دولت در حال ورود اوباما مفید بود. ما از شرایط جنگ در افغانستان آموختیم و این به دولت تازه وارد اوباما چشم انداز خوبی می بخشید که چگونه با آن برخورد کند.

این مقام پیشین آمریکا ادامه داد: ما درباره چگونگی برخورد با تاسیسات و سفارت خانه های آمریکا در سراسر دنیا آموختیم. یا اینکه درباره برنامه هسته ای کره شمالی آموختیم. فراهم نشدن این اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است.

پاور اضافه نمود: این به منافع آمریکا مربوط است نه یک نفر یا یک انتخابات خاص. این راستای است که ما به دولت ترامپ هم پیشنهاد می کنیم انجام دهد. این یقینا یک مسئولیت دولت در حال خروج است که اطلاعات را به بهترین شکل برای دولت در حال ورود فراهم سازد.

وی با اشاره به پیغام های سریع سران کشورهای متعدد به جو بایدن و شناسایی او به عنوان رئیس جمهوری منتخب، گفت: آنها منتظر خروج ترامپ نماندند که شامل بعضی سران کشورها همچون بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می گردد که به ترامپ بسیار نزدیک هم بودند.

استاد دانشگاه هاروارد، اضافه نمود: این نشان دهنده اشتیاق آنها برای حرکت به این سمت است، بسیار بسیار ملال آور است که هر روز صبح بیدار شوی و از سیاست خارجی آمریکا یا حتی از آرایش نظامی نیروهای آمریکایی به وسیله توئیتر آگاه شوید.

پاور ادامه داد: هیچ فرصتی برای تعامل و گفت وگو با متحدانی همچون ناتو که دو دهه در کنار شما به عنوان مثال در افغانستان بوده اند، وجود ندارد. یا اینکه به ناگهان اعلام گردد نیروها را از سوریه خارج می نمایند در زمانی که نیروهای ناتو در صحنه نبرد، آسیب پذیر هستند.

وی اضافه نمود: در ورای بی احترامی به کسانی که با ما جنگیدند و کشته شدند، ناامیدی و خستگی ایجاد خواهد شد. از این رو کلید مهم این است که چگونه این افراد را گرد هم آوریم و راستا را برویم که اعتماد را افزایش دهد.

این دیپلمات پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه تنها تقویت خود باعث بهبود شرایط نخواهد شد، لزوم همکاری با متحدان درباره چین و غلبه بر ترسی را که در دولت ترامپ به خاطر شانه خالی کردن از مسئولیت ایجاد شده است، یادآور شد.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 277

به "خبرنگاران فراهم نکردن اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراهم نکردن اطلاعات برای رئیس جمهوری منتخب، دیوانگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید