جنگ به شهرهای عربستان می رسد

به گزارش آقای معلم، عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان علاوه بر آنکه نشان داد در هفتمین سال جنگ اداره اوضاع در دست صنعاست، معین کرد که ارتش سعودی از هم پاشیده است و هلاکت نظامیان آن گواه این مدعاست.

جنگ به شهرهای عربستان می رسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخبر الیمنی، فضل ابوطالب عضو دفتر سیاسی انصارالله خاطرنشان کرد: سعودی ها باید فورا از همه اراضی یمن بیرون بروند.

وی در واکنش به عملیات گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان با انتشار توییتی نوشت: پیغامی که عملیات مرزی به کشور های متجاوز داد؛ این است که این کشور ها فورا باید همه اراضی یمن را ترک نمایند، زیرا واکنش در عمق سعودی خواهد بود.

از سوی دیگر پایگاه الخبرالیمنی با اشاره به عملیات جیزان آورده است: این عملیات نشان داد که ارتش سعودی تنها ببر کاغذی نیست بلکه ارتشی از هم گسیخته است. صنعا ضربه بسیار دردناکی به ریاض وارد کرد.

فرار از مقابل نیرو هایی که فقط سلاح سبک دارند

نیرو های ارتش تا به دندان مسلح عربستان از مقابل رزمندگانی که فقط سلاح کلاشینکوف و بمب های دستی دارند، گریختند و این در تصاویری که صنعا از محور جیزان به نمایش گذاشت، تعیین شد.

ارتشی که ببر کاغذی هم نیست

ارتش سعودی بسیار ضعیف و بدون روحیه است و با وجود اینکه مرکز مطالعات شرق نزدیک واشنگتن چند سال قبل آنرا ببر کاغذی توصیف نموده بود، در سطح ببرکاغذی هم ظاهر نشد و تصاویر منتشر شده عملیات نیرو های صنعا در جبهه جیزان نشان دهنده از هم گسیختگی این ارتش است و اینکه نیرو های صنعا هر بلایی بخواهند سر آن می آورند.

زمان عملیات جیزان

جدای از آن زمانی است که صنعا برای این عملیات برگزید که 40 مرکز نظامی که آخرین آن بر شهر الخوبه در عمق جیزان مشرف است را به کنترل خود درآورد.

این در شرایطی انجام شد که رایزنی سیاسی جریان داشت که فرستاده آمریکا در امور یمن به دنبال دخیل کردن موضوعات انسان محبت آمیز با موضوعات نظامی است.

صنعا این زمان را برگزید تا به سعودی و متحدانش این پیغام را ارسال کند که ریاض در موقعیت ضعیف نهاده شده است و بسیار به آتش بس احتیاج دارد و در معرض یک تیر و پیکان قرار ندارد بلکه در راستا تیر های زیاد نهاده شده است به ویژه که کالبدش پاره پاره است و سپری برای دفاع ندارد.

عملیات های ارتش و کمیته های مردمی یمن از عملیات نظامی در مأرب گرفته تا هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و نفتی آن با پهپاد و موشک بالستیک همگی ضربات دردناکی هستند که به سعودی وارد شده است و تیر سوم در مرز شلیک شد و دردناکترین و مهلک ترین هم بود.

ضربه مهلک به عقبه سعودی

سعودی ها همیشه از این سخن می گویند که در معرض موشک ها و پهپاد ها هستد و از جهان می خواهند که با آن ها همبستگی نمایند و مدعی می شوند که مراکز شهری هدف قرار می گیرد و آمریکایی ها را هم به خاطر سامانه پاتریوت سرزنش می نمایند.

اما رویارویی در مرز و نفوذ نیرو های صنعا سخت ریاض را به وحشت انداخته است. همچنین ولیعهد آن نیز از کودتای شاهزادگان هراس دارد.

الخبرالیمنی در ادامه می نویسد: سعودی ها مزدوران یمنی و سودانی را در خطوط مقدم گذاشته اند و نیرو های خود را با حمایت ادوات زرهی در خطوط عقب قرار داده اند و این به گواه افسر انگلیسی فقط به نشانه این است که بگویند، ارتش هست.

جراحت شدید به گونه ای است که امکان مخفی نگه داشتن آن نیست و هر اندازه که مجروح به دنبال این باشد که با مُسکن آنرا تسکین بخشد، اما احساس درد شدید سبب می گردد که فریاد آن بلند گردد.

صنعا زمان مناسب را برای وارد کردن ضربه دردناک به سعودی انتخاب کرد تا این پیغام را ارسال کند که آرامش در عقبه کالبد سعودی سپری شده است و مرحله بسیار دردناک و یا آنگونه که صنعا توصیف نموده است درد عظیم، آغاز شده است.

رسیدن جنگ به شهر های عربستان

این پیغام فقط شمال فتح 40 مرکز نظامی نیست بلکه نیرو های صنعا بر شهر الخوبه مشرف شده اند و چنانچه سعودی بر ادامه جنگ در یمن اصرار کند، جنگ به شهر های سعودی خواهد رسید.

پیغام دیگر عملیات جیزان مربوط به نبرد مأرب است و مفاد آن این است که شما توان حمایت از شهر های عربستان را ندارید و ما مشرف به آن هستیم بنابراین توان حمایت از مزدوران خود در مأرب هم نخواهید داشت

از حیث زمانی این عملیات در شرایطی رخ داد که آرامشی مقطعی در مرز ها برقرار بود و سعودی ها گمان می کردند که شرایط آرام است. نیرو های صنعا همچنان بر مواضعی مشرف به نجران، عمق جیزان و عسیر مستقر هستند.

ابتکار عمل جنگ در دست صنعاست

صنعا در هفتمین سال جنگ نشان داد که اداره نبرد را در دست دارد و زمان و مکان آن را انتخاب می نماید و در موقعیت حمله نهاده شده است و سعودی در موقعیت دفع حمله.

سعودی یا تسلیم گردد یا مانند نظامیانش در جیزان بپرد و دست به خودکشی بزند

سعودی گزینه ای ندارد مگر اینکه تسلیم امر واقع گردد و از بالای درختی در آن است با نردبان صنعا پایین بیاید یا دست به خودکشی بزند و بپرد مانند صحنه هایی که به نمایش درآمد و نظامیانش در جیزان از بلندی ها به پایین پرتاب شدند و هلاک شدند.

یادآور می گردد روز گذشته یک منبع یمنی در تبادل نظر با شبکه الراستاه از عملیات گسترده نیرو های یمنی در جیزان اطلاع داد و گفت که این عملیات در محور الخوبه - وادی جاره و از سه راستا اصلی اجرا شده است.

در این عملیات مواضع و پایگاه های ارتش عربستان سعودی در کوه ام بی سی و تباب الفخیده و التبه البیضاء و القمبوره و العمود و تویلق و شرق قایم صیاب هدف نهاده شد. همچنین در این عملیات پیشروی هایی صورت گرفت و پایگاه و مواضع هدف گرفته شده عربستان سعودی به کنترل کامل در آمد و خسارات زیادی به نیرو های دشمن وارد شد.

بر اساس این گزارش، در مواضع و پایگاه های هدف گرفته شده نظامیانی از نیرو های ائتلاف عربی از کشور های عربستان و مزدوران سودانی و مزدورانی وابسته به گروه شبه نظامی موسوم به گردان کماندوها نیز حضور داشتند.

تعدادی از افسران و نظامیان ارتش رژیم سعودی در کمین هایی که زره پوش ها را هدف گرفت و کوشش داشتند، فرار نمایند و نیز با هدف قرار دریافت دیگر استحکامات دشمن کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از افسران و نظامیان ارتش رژیم سعودی حین کوشش برای فرار و پس از سقوط از ارتفاعات و مناطق صعب العبور کشته شدند.

ده ها نظامی از نظامیان دشمن که در میان آن ها نظامیان سعودی و سودانی هم مشاهده می شوند، به اسارت گرفته شدند و اجساد کشته ها در دشت ها و دره ها به حال خود رها شده و سایرین هم پا به فرار گذاشتند.

گزارش الراستاه حاکی است که در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات مختلف که نظامیان دشمن در پایگاه ها و مراکز نظامی خود و انبارهایشان به حال خود رها نموده بودند، به غنمیت درآمد.

در جریان این عملیات 29 دستگاه زره پوش و تجهیزات و ابزار های جنگی (نفربر و خودرو های زرهی) منهدم شده و در آتش سوختند که توسط دوربین های الاعلام الحربی مستند سازی و ضبط شده است.

بیش از 80 افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سودانی و خائن در این عملیات کشته و زخمی شدند.

در عین حال یک منبع نظامی یمنی به المیادین خاطرنشان کرد که در عملیات گسترده علیه ائتلاف سعودی بیش از 150 کیلومتر مربع در محور جیزان آزاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 615

به "جنگ به شهرهای عربستان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ به شهرهای عربستان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید