تعطیلی شرکت های واسطه ای و پایان یک پرونده قضایی

به گزارش آقای معلم، رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر پیگیری شفافیت اقتصادی و عملکردی در این دوره از مدیریت این سازمان، گفت: در این راستا چند شرکت واسطه ای که در کشورهای مختلف ایجاد شده و شفافیت کاری نداشتند، تعطیل شدند و قرار است تمام حساب های متفرقه هلال احمر در سطح کشور را ببندیم.

تعطیلی شرکت های واسطه ای و پایان یک پرونده قضایی

دکتر کریم همتی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پرونده هلال احمر در حوزه سازمان تدارکات دارویی، گفت: به نظر من درباره سازمان تدارکات دارویی و مسائلی که در چند ماه گذشته در جمعیت هلال احمر وجود داشت، دستگاه قضایی و ناظرین ورود خوبی داشتند. زیرا یکی از وظایف ما این است که اگر نمی توانیم کار خوبی انجام دهیم، حداقل وضع موجود را خراب نکنیم. به هر حال جمعیت هلال احمر از قدیم و از زمانی که نشان شیر و خورشید داشت تا به امروز نام نیکی در میان مردم داشته است.

خاتمه پرونده قضایی سازمان تدارکات دارویی هلال احمر

وی اضافه کرد: به هر حال در سازمان تدارکات دارویی حواشی وجود داشت که به نظر من دستگاه های قضایی خوب ورود کردند. در روزهای آینده پرونده افرادی که به هر نحوی در این قضایا و ایجاد این مسائل دخیل بودند، به دادگاه ارجاع شده و دادگاه حتما رایی را که صلاح بداند، خواهد داد. در حوزه ای هم که مربوط به هلال احمر بود، در هر جایی که احساس کردیم فردی با این پرونده در ارتباط است و می تواند در ایجاد مسائل به وجود آمده گذشته، سهیم باشد، او را جابجا کردیم و سعی کردیم بدون هیچگونه شلوغ کردن و ایجاد حواشی کار را در بستری آرام پیش بریم.

همتی تاکید نمود: در حال حاضر می توانم ادعا کنم که بخش عمده ای از افرادی که با آن پرونده در ارتباط بودند، دیگر به عنوان مسئول یا انجام دهنده اقدامات در هلال احمر حضور ندارند. حداقل هفت نفر از افرادی که ما دیگر با آنها همکاری نمی کنیم، در این موضوع در سطوح مختلف دخیل بودند. بعضی افراد هم مستقیما درگیر نبودند، بلکه به عنوان تاییدکننده امورات بودند. تاکید می کنم که هم دستگاه های امنیتی و هم دستگاه قضایی ورود خوبی داشتند و شاید عظیم ترین خدمت شان ایجاد اعتماد عمومی است. فکر کنید که در آن شرایط که حواشی ایجاد شده بود، مگر هلال احمر می توانست در حوزه کرونا کاری انجام دهد؟. در آن موقع حواشی خیلی پرنگ بود.

شفاف سازی در هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: این در حالیست که افرادی که اکنون به هلال آمدند اعم از رییس سها یک و سها دو و رییس سازمان تدارکات دارویی دیگر آن حواشی را ندارند، اما اینکه چه مقدار در کار توانا هستند، باید صبر کنیم و در روزهای پیش رو نتیجه را ببینیم. اقدامی که در این فاصله زمانی کوتاه انجام دادیم، در راستای شفاف سازی بود. اگر می خواهیم کاری را انجام دهیم باید به صورت شفاف و بدون هیچگونه لاپوشانی باشد و حتی یاری هایی که به ما شده، در روزهای آینده به صورت تفکیکی به اطلاع مردم می رسانیم که چه هزینه هایی شد و به عنوان مثال اعلام می کنیم یاری های مردمی در چه حوزه های هزینه شده است. بنابراین در آن حوزه اقداماتی در حوزه شفاف سازی انجام می گردد. به عنوان مثال چرا یک خط فراوری با فراوری سالانه هفت میلیون آنژیوکت با آن کیفیت خوب، از سال 1394 تا به امروز تعطیل بوده است؟. آیا هلال نخواسته یا کسی مانع شده است؟. در بحث واردات مواد اولیه مورد احتیاج صافی ها چرا آن حواشی ایجاد شد؟. به هر حال برگزاری مناقصه می تواند در این دوران هم پیش آید، ما هم معصوم نیستیم، اما باید رصد کنیم که با کمترین قیمت و کیفیت خوب به دست مردم برسد.

هیچ یک از افراد جدید هلال احمر سهمی در شرکت داری ندارند

همتی همچنین اظهار کرد: مسائلی مانند شیر خشک و یا مواردی که از قدیم در وزارت بهداشت هم در حوزه تالاسمی و هموفیلی و... مطرح بوده است، پول هایی که پرداخت شده و آبروریزی که متعاقب آن ها است، بیش از اعداد و ارقامی است که می شنویم. در وزارت بهداشت کار ما همین بود که غرامت های آن ها را امضا نموده و پرداخت می کردند. در این راستا دوستان خطوط فراوری مورد احتیاج را در یک قالب رقابتی ایجاد خواهند کرد. در عین حال هیچ یک از کسانی که با ما آمدند، سهمی در شرکت داری و سود ثانویه در شرکت داری و واردات و صادرات ندارند.

تعطیلی شرکت های واسطه ای هلال احمر در کشورهای مختلف

وی تاکید نمود: چند شرکت واسطه ای هم که در کشورهای مختلف ایجاد شده بود، چون شفافیت کاری نداشتند، آن ها را بستیم. اقدام خوب دیگری که در هلال احمر داریم انجام می دهیم، این است که تمام حساب های متفرقه ای را که در سطح کشور داریم، ببندیم. به عنوان مثال ممکن است در یک بانک 100 حساب داشته باشیم که کل موجودی آن 20 میلیون تومان هم نباشد. چرا باید این حساب ها باز گردد. اعلام کردیم که تمام این ها را ببندیم. باید همه چیز شفاف باشد. شفافیت اقتصادی و عملکردی چیزی است که در هلال احمر دنبال آن هستیم، حال اینکه چقدر پیروز می شویم باید عنایت پروردگار و همراهی دوستان مان باشد.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع پرونده های تدارکات دارویی در یک قالب و در یک شعبه در حال پیگیری است. البته بعضی دوستان در خارج از جمعیت هلال احمر هم پرونده هایی دارند که جهت خاص خودش را دارد. آنهایی که در جمعیت هلال احمر بودند، با توجه به نوع کاری که اجرا شده، اعم از بحث شرکت ها، پرداخت های غیرمجاز به افراد یا نمایندگان افراد، در کانال های خاص خود در یک شعبه در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 46

به "تعطیلی شرکت های واسطه ای و پایان یک پرونده قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی شرکت های واسطه ای و پایان یک پرونده قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید