تور چین ارزان: برگزاری بزرگترین نمایشگاه هوافضای چین برای نمایش قدرت نظامی در پی تنش با آمریکا

به گزارش آقای معلم، چین به منظور نمایش خودکفایی خود در زمینه هوافضا و افزایش توان نظامی و هم در پی افزایش تنش ها با غرب بزرگترین نمایشگاه هوایی خود را برگزار می نماید.

تور چین ارزان: برگزاری بزرگترین نمایشگاه هوافضای چین برای نمایش قدرت نظامی در پی تنش با آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، چین یکی از بزرگترین نمایشگاه های نظامی خود را برای نشان دادن توانایی خود برای مقابله با تهدیدات غرب برگزار کرد. به طور معمول این نمایشگاه تجهیزات و ادوات هوافضا به صورت دو سالانه در چین برگزار می شد که این بار به علت همه گیری کرونا در دنیا یک سال به تعویق افتاد.

داگلاس باری، یکی از اعضای ارشد تیم هوافضای انستیتوی بین المللی نظامی در این باره گفت: برگزاری این نمایشگاه ادوات و تجهیزات هوایی و رزمی چین نشان می دهد علی رغم به هم خوردن تاریخ برگزاری دوسالانه آن، چین در حال بازگشتن به حالت عادی پیش از کرونا است.

به گفته منابع خبری، شرکت های هوافضا و پایگاه های دفاعی چین به اندازه قابل توجهی حضور خود در این نمایشگاه را افزایش داده اند. در این نمایشگاه یک بخش نمایش مجازی برای افرادی که امکان حضور فیزیکی در آن را ندارند هم در نظر گرفته شده است.

بسیاری می گویند این نمایشگاه به خوبی نشان دهنده کوشش های فزاینده چین برای پیشرفت در زمینه هوافضا و تجهیزات هوایی در زمان رقابت استراتژیک با غرب به ویژه با آمریکاست.

سانگ ژونگ پینگ، یکی از متخصصان هوافضای چین در این زمینه گفت: در حالی که چین هر روز با تهدید های فزاینده ای از سوی غرب روبرو است راهی جز ارتقای توانایی های نظامی، صنعتی، هوانوردی و هوافضای خود ندارد.

اختلافات سیاسی و تجاری با غرب به ویژه با آمریکا در سال های اخیر موجب شده این کشور تمایل زیادی برای کاهش وابستگی خود به محصولات و تولیدات خارجی داشته باشد. در این نمایشگاه بیش از 100 فروند هواپیما، انواع موشک ها از جمله موشک های با لانچرهای سنگین هم از جمله محصولاتیست که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفته است.

بسیاری می گویند این نمایشگاه نمایشی از افزایش قدرت نظامی و بلندپروازی های پکن در زمینه هوافضاست. هواپیمای بدون سرنشین وینگ لونگ 2 که در این نمایشگاه هم به نمایش درخواهد آمد مشابه یک مدل آمریکاییست و در حال حاضر به کشورهایی چون عربستان، مصر، پاکستان و امارات فروش رفته است.

در این نمایشگاه بعلاوه سری جدیدی از محصولات هواپیما های بدون سرنشین، بالگردهای کنترل از راه دور، موشک های پرنده و نسل جدیدی از پهپاد های مخفی برای نخستین بار به نمایش درخواهند آمد. آمریکا چند سالی می گردد که به طور جدی از پیشرفت های چین در زمینه های مختلف از جمله مالی و نظامی نگران است و کوشش می نماید با وضع تحریم های مختلف مقابل این پیشرفت ها بایستد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 755

به "تور چین ارزان: برگزاری بزرگترین نمایشگاه هوافضای چین برای نمایش قدرت نظامی در پی تنش با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: برگزاری بزرگترین نمایشگاه هوافضای چین برای نمایش قدرت نظامی در پی تنش با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید