بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری می توانند واکسن کرونا بزنند

به گزارش آقای معلم، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه زنان باردار نباید از واکسیناسیون ترس داشته باشند، اضافه نمود: بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری می توانند واکسن کرونا تزریق نمایند.

بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری می توانند واکسن کرونا بزنند

غلامرضا شریف زاده اظهار کرد: در حال حاضر، واکسیناسیون بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری به بعد در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه زنان باردار نباید از واکسیناسیون ترس داشته باشند، اضافه کرد: باید دانست که اگرچه واکسیناسیون ضروری است اما برای مقابله با ویروس کرونا کافی نیست و برای ایمنی کامل باید پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی همچنان رعایت گردد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اعلام کرد: بانوان باردار اگر مبتلا شوند، علائم شدیدتری را از خود بروز خواهند داد؛ بنابراین باید احتیاط لازم را انجام دهند، از دورهمی ها پرهیز نموده و حتی با وجود تزریق واکسن پروتکل ها را رعایت نمایند.

شریف زاده ادامه داد: بانوان باردار در صورت داشتن هر گونه سوال مربوط به دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و کرونا در دوران بارداری می توانند به سامانه 4030 به منظور دریافت مشاوره تماس بگیرند.

وی یادآور شد: از مردم می خواهیم در زمان رسیدن نوبت واکسن، حتما واکسن را تزریق نمایند، ترسی از واکسیناسیون نداشته و به شایعات توجه ننمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 714

به "بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری می توانند واکسن کرونا بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان باردار از سه ماهه دوم بارداری می توانند واکسن کرونا بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید