اروپا داروی رمدسیویر برای درمان کرونا را مجاز گفت

به گزارش آقای معلم، کمیسیون اروپا استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان موارد شدید ابتلا به کووید19 را در کشورهای عضو اتحادیه مجاز گفت.

اروپا داروی رمدسیویر برای درمان کرونا را مجاز گفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، کمیسیون اروپا استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان موارد شدید ابتلا به کووید19 را در کشورهای عضو اتحادیه مجاز بیان نمود.

استلا کیریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا روز آدینه 3 ژوئن (13 تیر) در یک بیانیه مطبوعاتی بیان نمود: ما در راستا کوشش هایمان برای دستیابی به داروی کارآمد و واکسن علیه ویروس کرونا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

آن گونه که تا کنون برای دانشمندان محرز شده، رمدسیویر فرایند بهبودی بیماران کرونایی در موارد پیشرفته را تسریع می نماید. این ماده تا این زمان تنها داروی ضد کووید19 است که اتحادیه اروپا برای مصرف آن چراغ سبز نشان می دهد.

مجوز بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در حالی صادر شد که هفته پیش آژانس دارویی اروپا توصیه نموده بود این دارو برای معالجه بیمارانی که دچار ذات الریه هستند و به اکسیژن اضافی احتیاج دارند، تصویب گردد.

شرکت آمریکایی گیلئاد سازنده داروی رمدسیویر است و در ایالات متحده نیز این اولین دارویی بود که تجویز آن برای بیماران کرونایی بدون مانع اعلام شد. آمریکا تقریباً کل ذخیره سه ماه آینده این دارو را خریداری نموده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 40

به "اروپا داروی رمدسیویر برای درمان کرونا را مجاز گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا داروی رمدسیویر برای درمان کرونا را مجاز گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید