آلمان و فرانسه به علت اختلاف با آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند

به گزارش آقای معلم، منابع مطلع اعلام کردند آلمان و فرانسه به خاطر اختلاف با ایالات متحده، از مذاکرات مربوط به اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند.

آلمان و فرانسه به علت اختلاف با آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، 3 مقام رسمی و مطلع فاش کردند که آلمان و فرانسه به خاطر ناامیدی و سرخوردگی از کوشش های آمریکا برای راهنمایی مذاکرات، از گفتگوهای مربوط به اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شده اند.

بر اساس این گزارش، اقدام آلمان و فرانسه در خروج از مذاکرات سازمان بهداشت جهانی یک چالش عظیم برای دونالد ترامپ به شمار می رود چرا که واشنگتن به عنوان رئیس دوره ای گروه 7 امیدوار بود که به یک نقشه راه مشترک برای اصلاح ساختاری سازمان بهداشت جهانی در ماه سپتامبر دست یابد، یعنی 2 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

آمریکا در ماه جولای به سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده است که تا یک سال آینده از این سازمان خارج خواهد شد. ترامپ پیش از این سازمان بهداشت جهانی را به سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همکاری بسیار نزدیک با چین متهم نموده است.

سازمان بهداشت جهانی این اتهامات را رد نموده است. دولت های اروپایی نیز از سازمان بهداشت جهانی انتقاد نموده اند ولی به اندازه آمریکا در نقدها خود تندروی و افراط ننموده اند.

آلمان و فرانسه پس از آن تصمیم به خروج از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی گرفته اند که آمریکا کوشش نموده است تا بر مذاکرات مسلط گردد و راهنمایی این گفتگوها را بر عهده بگیرد.

وزرای بهداشت آلمان و فرانسه تایید نموده اند که این دو کشور با تصمیم آمریکا برای راهنمایی این مذاکرات مخالفت نموده اند، چرا که واشنگتن قصد خروج از این سازمان بین المللی را دارد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره موضع آلمان و فرانسه گفت: همه اعضای گروه 7 از ایده اصلاح سازمان بهداشت جهانی حمایت نموده اند. این مساله مایه تاسف است که آلمان و فرانسه در نهایت تصمیم گرفتند که در حمایت از این نقشه راه مشارکت نکنند.

مذاکرات برای اصلاح سازمان بهداشت جهانی از 4 ماه قبل شروع شده و وزرای بهداشت گروه 7 تا به امروز 20 تلکنفرانس برگزار نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 71

به "آلمان و فرانسه به علت اختلاف با آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و فرانسه به علت اختلاف با آمریکا از مذاکرات اصلاح سازمان بهداشت جهانی خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید