9 خودروی نو سال جاری وارد بازار می گردد ، قصد داریم رکورد فراوری خودرو را بشکنیم

به گزارش آقای معلم، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برنامه ریزی خودروسازان بزرگ کشور برای افزایش فراوری و اجرای گام دوم طرح تحولی خودرو که در پی اصلاح قیمت ها در امسال میسر خواهد شد، از عرضه 9 خودروی تازه به بازار در امسال اطلاع داد.

9 خودروی نو سال جاری وارد بازار می گردد ، قصد داریم رکورد فراوری خودرو را بشکنیم

به گزارش خبرنگاران، عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار کرد: پس از چهار سال متوالی که فراوری در حدود سالانه 800 هزار دستگاه بود، قسمتی از خودروهای فراوریی هم در پارکینگ ها انباشته می شد و به صورت ناقص و غیرقابل عرضه به بازار بود، در سال 1401 با رشد 39 درصدی، فراوری بالای یک میلیون و 300 هزار دستگاه محقق شد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اضافه نمود: در امسال قصد داریم رکورد فراوری خودرو در کشور را بشکنیم و به فراوری بالای یک میلیون و 600 هزار دستگاه برسیم.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی گفت: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان فراوری اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم های نو است و قصد داریم که 9 محصول نو به بازار عرضه کنیم بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش بینی می گردد بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: بعلاوه افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت ها به وسیله افزایش قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه به وسیله حذف زیان خودروسازان باشیم.

این مسئول خودرویی با بیان اینکه در گام دوم که بسیار مهم تر است و هر بار صنعت خودروی کشور در همین گام متوقف مانده است، توضیح داد: باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته گردد که همانا عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است. امروز به علت عدم دانش بنیان شدن این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به واسطه این وابستگی، جریان فراوری خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید نمود: گام دوم کوشش برای دانش بنیان شدن این صنعت به وسیله توسعه بن سازه (پلتفرم های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است؛ توسعه گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور سال 1401 شروع شد. این موضوع در امسال هم به وسیله خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می گردد تا با اتکا به هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، ارزش اضافه نموده، ثروت و اشتغال بیشتری به وسیله این صنعت حیاتی در کشور ایجاد گردد تا آنگاه در گام سوم بتوان با خلق مزیت های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و توسعه بازارهای صادراتی دل بست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1172

به "9 خودروی نو سال جاری وارد بازار می گردد ، قصد داریم رکورد فراوری خودرو را بشکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خودروی نو سال جاری وارد بازار می گردد ، قصد داریم رکورد فراوری خودرو را بشکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید