گل به خودی پروژه های ورزشی، شکست اعتماد عمومی در وقت های اضافه!

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران - گروه استان ها: در میان پروژه های نیمه تمام لرستان سهم قابل توجهی به حوزه ورزش اختصاص دارد، در میان فهرست این پروژه ها می توان طرح هایی با قدمت بیشتر از یک دهه را هم دید تا این امر موجب محرومیت مضاعف در حوزه ورزش لرستان گردد.

گل به خودی پروژه های ورزشی، شکست اعتماد عمومی در وقت های اضافه!

این در حالی است که لرستان در حوزه ورزش توانمندی های زیادی دارد که در میان ضعف و کمبود امکانات و پایین بودن سرانه های ورزشی تا شکوفایی فاصله زیادی دارد.

در آستانه سفر رئیس جمهور و اعضای کابینه به استان لرستان خبرنگاران در سلسله گزارش هایی ضمن طرح بعضی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته های مردم را فراهم خواهد نمود.

در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین شده در این خبرگزاری، مهم ترین مطالبات استان در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار خواهد گرفت تا زمینه ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم گردد.

برای پیگیری گزارش های مهر لینک مطالبات مردم لرستان از دولت را دنبال کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرنگاران قرار داده خواهد شد و مخاطبان این رسانه می توانند نکات مدنظر خود را در بخش نظرات در میان بگذارند.

در این گزارش با نگاهی به مطالبات ورزشی لرستانی ها از دولت، به موضوع پروژه های ورزشی نیمه تمام از جمله استادیوم های 15 هزار نفری خرم آباد و بروجرد، سکوی تماشاگران شهرستان دلفان، استادیوم شهید سراقتصادیان و استخر شنای پلدختر خواهیم پرداخت.

دهکده المپیکی که تبدیل به یک استادیوم شد!

مرکز لرستان قرار بود روزی دهکده المپیک داشته باشد اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از 26 پروژه تنها یک سالن دو و میدانی و یک استادیوم 15 هزار نفری نیمه تمام باقی ماند.

ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال 86 با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و مسئولان لرستان شروع شد.

هدف از اجرای این دهکده المپیک که کلنگ آن در زمینی به مساحت 252 هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

اجرای نامناسب و جزیره ای، تهیه طرح آرمان گرایانه و دست نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با 60 زیرمجموعه به مجموعه ای ورزشی با 26 زیر مجموعه تبدیل گردد و تغییر نام بدهد.

بعد از سال ها، از مجموع طرح های این مجموعه دو پروژه سالن دو و میدانی و بعلاوه استادیوم 15 هزار نفری آن در دستور کار نهاده شد.

در تیرماه ماه 98، سالن دو و میدانی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد اما استادیوم 15 هزار نفری همچنان متوقف و نیمه کاره به جای مانده است.

استادیوم خرم آباد در بن بست تأمین اعتبار!

پیش از این علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه استادیوم 15 هزار نفری خرم آباد گفت: یکی از دغدغه های مردم خرم آباد و مسئولین استان افتتاح این استادیوم بوده که پیگیر تأمین منابع برای تکمیل پروژه بودیم.

وی گفت: جلسه ای با استاندار لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم و وعده داده بودیم که قبل از سرانجام سال 99 بازدیدی از استادیوم 15 هزار نفری خرم آباد و بروجرد داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی اضافه کرد: تأمین منابع اقتصادی سبب می گردد مقداری پروژه ها طویل زمان پیدا نمایند؛ هم اکنون این پروژه 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و در هشت طبقه بنا شده و ساختمان اصلی آن 9 هزار و 970 مترمربع و مساحت ساختمان جنبی استادیوم 820 متر مربع است.

نبیان با بیان اینکه سال 1400 عملیات اجرایی استادیوم 15 هزار نفری به سرانجام خواهد رسید، گفت: برنامه ریزی شده که سال آینده این استادیوم افتتاح گردد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 60 میلیارد تومان برای این پروژه ورزشی هزینه شده است، اضافه کرد: کوشش دولت این است که بتواند با تأمین منابع آن وعده خود را عملیاتی کند.

استادیوم بروجرد معطل تأمین اعتبار!

استادیوم 15 هزار نفری ولایت بروجرد نیز یکی از طرح های ورزشی با سابقه در این شهرستان بوده که احداث فاز نخست آن از سال 91 کلید خورده است و این در حالیست که به علت بعضی مسائل از جمله وجود معارض تا کنون عملیاتی نشده است.

پروژه استادیوم 15 هزار نفری بروجرد در سال 91 و در زمینی به وسعت 23 هکتار شروع شد و این پروژه ورزشی در سه فاز پنج هزار نفری قرار است که در شهرستان بروجرد اجرا گردد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهارات خود در این رابطه گفت: این استادیوم در دو فاز احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه با ظرفیت پنج هزار نفر با پیشرفت قابل توجهی در حال اجرا است بیان کرد: با توجه به تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار نو برای این پروژه، کوششمان این است که شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه ورزشی در شهرستان باشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول داده که این اعتبار تا در فروردین ماه 1400 پرداخت گردد.

گودرزی بیان کرد: امیدواریم با این اقدامات شاهد اجرای فاز اول این پروژه ورزشی تا سرانجام دولت دوازدهم باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه ها در رابطه با این پروژه بحث تأمین منابع اقتصادی بود، اضافه کرد: در این راستا پیگیری ها برای تأمین منابع اجرای این پروژه در حال اجرا است.

نبیان توضیح داد: ما امیدوار هستیم که با تأمین منابع این پروژه در اوایل سال 1400، صورت بگیرد.

سکوی تماشاگران دلفان چشم انتظار اعتبار!

یکی از طرح های ورزشی در شهرستان دلفان پروژه سکوی تماشاگران فوتبال مجتمع ورزشی شهدای این شهرستان است که عملیات ساخت آن در سال 81 شروع شد اما متأسفانه باگذشت بیش از 20 سال هنوز این طرح به بهره برداری نرسیده است و همچنان جوانان این شهرستان چشم انتظار به بهره برداری رسیدن آن هستند.

این شهرستان یکی از شهرستان های کمتر پیشرفته استان به شمار می رود که در بسیاری از زیرساخت ها نسبت به سایر شهرستان های استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد از جمله این زیرساخت ها کمبود امکانات ورزشی است که همیشه به یکی از مهم ترین مسائل ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی تبدیل شده است.

مسلم یوسفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دلفان در رابطه با پروژه سکوی تماشاگران دلفان به مهر گفت: این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر به این شهرستان و پیگیری موضوع اختصاص اعتبار برای این پروژه ورزشی توضیح داد: در این سفر مقرر شد که با آنالیز های اجرا شده نسبت به اختصاص اعتبار برای این پروژه با توجه به مقدار پیشرفت فیزیکی آن اقدام گردد.

سراقتصادیان همچنان درگیر خسارات سیل!

سیل ویرانگر و مخرب فروردین ماه سال 1398 مهمان ناخوانده ای بود که شهر و مردم پلدختر هنوز از خسارات آن متأثر هستند، زیرساخت های ورزشی این شهرستان بر اثر سیلاب دچار خسارت های پرحجم و جبران ناپذیر شد.

یکی از زیرساخت هایی که در این شهرستان دچار خسارت شدید شد، مجموعه ورزشی شهید سراقتصادیان پلدختر بود که با گذشت بیش از دو سال همچنان آثار تخریب سیلاب را می توان در آن شاهد بود به طوری که همچنان این مجموعه دارای مسائل فراوانی است.

حشمت الله امان الهی مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در آخرین اظهار نظر با اشاره به طرح های ورزشی که در جریان سیلاب آسیب دیدند و فرایند بازسازی آنها گفت: بعد از سیلاب 98 و بنا بر اعلام کارشناسان فنی وزارت ورزش و جوانان، مبلغی به مقدار 12 میلیارد تومان برای بازسازی استادیوم سراقتصادیان پلدختر پیش بینی شد.

وی بیان کرد: البته این مبلغ با توجه به تورم، بسیار بیشتر از مبلغ آن موقع است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه در دی ماه 98، مبلغ پنج میلیارد و 750 میلیون تومان از اعتبارات ماده 10 سیلاب به ورزش جوانان اختصاص پیدا کرد اضافه کرد: این عدد هم از محل اسناد خزانه با سر رسیده سه ساله ابلاغ شده است.

امان الهی با تاکید بر اینکه به وسیله مدیریت ارشد استان و بعلاوه وزیر ورزش و جوانان، مکاتبات و پیگیری هایی را برای اختصاص اعتبار تکمیل و بازسازی این مجموعه ورزشی صورت گرفت اضافه کرد: در حال حاضر برای تکمیل مجموعه سراقتصادیان بین 10 تا 15 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

امان الهی با بیان اینکه این اعتبار برای تکمیل محوطه سازی، احداث ساختمان اداری، تأمین روشنایی، احداث خوابگاه ورزشکاران، احداث پیست تارتان، پیست دو و میدانی و… احتیاج است گفت: امیدواریم تأمین اعتبار گردد و این پروژه تکمیل شوند.

بعلاوه یکی دیگر از مجموعه های ورزشی که در شهر پلدختر دچار خسارت شد، استخر شنای این شهرستان بود که متأسفانه همچنان این پروژه نیز تکمیل نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 968

به "گل به خودی پروژه های ورزشی، شکست اعتماد عمومی در وقت های اضافه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل به خودی پروژه های ورزشی، شکست اعتماد عمومی در وقت های اضافه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید