دلیل بعضی هجمه ها علیه ساکت الهامی چیست؟ خبرنگاران

به گزارش آقای معلم، در هفته های اخیر نام ساکت الهامی به عنوان گزینه سرمربی گری دو باشگاه لیگ فزونی مطرح شد، اما بعضی در فضای مجازی به این موضوع واکنش منفی نشان دادند. برای آنالیز درست یا غلط بودن نقدها، عملکرد و سابقه او را آنالیز نموده ایم.

دلیل بعضی هجمه ها علیه ساکت الهامی چیست؟ خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ساکت الهامی فصل گذشته با کناره گیری مصطفی دنیزلی، موقتا راهنمایی تراکتور را بر عهده گرفت. مصطفی دنیزلی بعد از تساوی مقابل شاهین در تاریخ 16 آذر 98 تراکتور را ترک کرد و بعد از آن ساکت الهامی سکان راهنمایی تیم را بر عهده گرفت.تراکتور با مصطفی دنیزلی در 13 بازی 18 امتیاز کسب کرد و در رتبه نهم جدول بود. جذب بازیکنان با کیفیت خارجی و شرایط اقتصادی و امکاناتی خوب تراکتور، انتظارات از تیم تبریزی را بسیار بالا برده بود. با این انتظارات بالا، رتبه نهم لیگ چیزی نبود که طرفداران تراکتور راضی کند. دنیزلی میانگین امتیازی 1.38 را در 13 هفته برای خود به ثبت رساند. با کناره گیری دنیزلی و انتقاد طرفداران به نتایج، بحران ها برای تراکتور شروع شد. بعضی رسانه های ترکیه ای اعلام نمودند دنیزلی از شرایط ناراضی است و کناره گیری او به دلیل محقق نشدن خواسته های نقل و انتقالاتی اش بوده. حتی شایعاتی پخش شد که دنیزلی برای ترس از زلزله ایران را ترک نموده؛ اما شنیده ها حاکی از آن بود که مسئولان تراکتور با این همه هزینه، انتظار چنین نتایجی را نداشتند. تراکتور حتی در پنجم آذر و مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، به سختی و در ضربات پنالتی نود ارومیه را از پیش رو برداشت. 9 روز بعد تبریزی ها با تیم قعرنشین شاهین بوشهر مساوی کردند و دنیزلی جدا شد.

به مقصد رساندن تراکتور بحران زده بعد از جدایی دنیزلی

ساکت الهامی به عنوان مربی موقت راهنمایی باشگاه را بر عهده گرفت. کسب دو پیروزی مقابل فولاد و نفت مسجد سلیمان به همراه پیروزی در دو بازی عقب افتاده مقابل پیکان و شهر خودرو باعث شد مدیران تراکتور به ساکت الهامی اعتماد نمایند و درست یک ماه بعد از جدایی دنیزلی، یعنی 16 دی 98، ساکت با توجه به کسب نتایج خوب به عنوان سرمربی تراکتور تا سرانجام فصل انتخاب شد. تا پیش از تعطیلی لیگ به دلیل کرونا، تراکتور تنها در دو بازی مقابل پرسپولیس و پارس جنوبی باخت.

حضور در تراکتوری که طرفداران و مسئولانش با مصطفی دنیزلی و نتایجش قانع نشده بودند، کار ساده ای نبود. همچنین نتیجه دریافت با تیم پس از جدایی دنیزلی، مسائلی که برای بازیکنان خارجی تراکتور پیش آمد و همچنین مسائل اقتصادی باشگاه بعد از شیوع ویروس کرونا، نتیجه دریافت و جمع کردن تیم بسیار سخت به نظر می آمد. ساکت الهامی، کادر فنی و بازیکنان تراکتور از پس این کار برآمدند و این فصل بسیار بحرانی را با کسب جام حذفی، حضور در رده چهارم لیگ و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا به سرانجام رساندند. ساکت الهامی تبدیل به تنها مربی ایرانی تاریخ تراکتور شد که با این تیم پیروز به فتح جام در سطح اول فوتبال کشور می گردد. ساکت الهامی در سرانجام فصل میانگین امتیازی 1.88 را برای خود به ثبت رساند که با احتساب سه پیروزی جام حذفی، این عدد به 2.05 می رسد. با چنین نتایجی، او به پیروز ترین مربی تراکتور تبدیل شد.

محرومیت ساکت الهامی به دلیل اتفاقات بازی فینال جام حذفی مقابل استقلال، باعث شد تا مدیران تراکتور به دنبال جذب مربی دیگری باشند و علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید باشگاه انتخاب شد. منصوریان نیز به دلیل نتایج ضعیف خیلی زود از تراکتور کنار گذاشته شد تا بار دیگر نام ساکت الهامی که حالا محرومیتش نیز به اتمام رسیده بود، مطرح گردد. بسیاری از طرفداران تراکتور از حضور او استقبال کردند اما بعضی نیز مخالف بازگشتش بودند. با توجه به نتایج ساکت الهامی در فصل بحرانی تراکتور و ارتباط خوبی که با بازیکنان و طرفداران تیم داشت، این مخالفت ها عجیب به نظر می رسید.

چرا مجتبی جباری علاقه مند به همکاری با ساکت الهامی بود

رسول خطیبی سرمربی جدید تراکتور شد و این بار نام ساکت الهامی به عنوان گزینه جانشینی محمود فکری مطرح شد. حضور ساکت الهامی در ساختمان باشگاه استقلال، نقدها بعضی طرفداران این تیم را در پی داشت. حتی مجتبی جباری نیز از انتقاد و اعتراض بعضی استقلالی ها در امان نماند. کاپیتان سابق استقلال اعلام نمود حاضر است با ساکت الهامی همکاری کند و در استقلال دستیار او باشد. دلیل این تصمیم مجتبی جباری هم واضح است. او تجربه کار با ساکت الهامی را دارد. مجتبی جباری بارها اعلام نموده که فیروز کریمی از بهترین و فنی ترین مربیانش بوده است. او حتی این سرمربی را بهترین مربی ای دانست که با او کار نموده. ساکت الهامی هم در تیم فیروز کریمی بود و کادر فیروز کریمی، همیشه مربیان فنی را تحویل فوتبال ما داده است.

ساکت الهامی: مسائل فنی زیر سایه اتفاقات بازی فینال جام حذفی گم شد

با توجه به نتایج ساکت الهامی و تجارب او، اصلا نمی توان سطح فنی او را پایین دانست. شاید این اعتراض ها به دلیل اتفاقات بازی فینال جام حذفی باشد که خود ساکت الهامی از این موضوع پیش تر ابراز پشیمانی نموده است. سرمربی سابق تراکتور در این خصوص گفت:

بعد از فینال حذفی، بابت اتفاقی که افتاد اذیت شدم. نه به خاطر اینکه محروم شدم، بلکه متاسفانه یک جلوه و ظاهری از من ساخته شد که واقعیت امر من آن نبودم. خیلی راحت بگویم، کار قشنگی نبود. الان هم از محرومیتم این حس را دارم که شاید متنبه بشوم، شاید شرایط به گونه ای بگردد که برگردم و ساکت دیگری را مردم ببینند. تمام برنامه ام در زمان استراحتم این است. همینطور کارهای عقب افتاده ام را انجام می دهم. حتی پیش دو روانشناس خیلی خوب رفتم و با آن ها صحبت کردم. نباید این جمله را بگویم ولی متاسفانه بحث فنی زیر سایه آن اتفاق بازی گم شد.

به نظر می رسد صحبت ساکت الهامی درست باشد و نتایج و اتفاقات تراکتور در دوران حضور او، با اتفاقاتی که در فینال جام حذفی افتاد گم شد. قریب به اتفاق کسانی که با ساکت الهامی کار نموده اند، چه به عنوان مربی، چه تمرین دهنده و چه آنالیزور، او را در سطح بالا و در میان بهترین های ایران می دانند. صحبت با بازیکنان سابق ساکت یا مربیان همکار او این موضوع را تایید می نماید اما حالا که به نوعی وقت برداشت بود و زمان آن رسیده بود ساکت تجربه و دانش فنی خود را در قامت سرمربی به فوتبال ما عرضه کند، آن اتفاقات تا امروز به نوعی این فرصت را از او گرفته است. اتفاقی که خود ساکت الهامی از آن ناراضی است.

ساکت الهامی بهای اتفاقات فینال جام حذفی را پرداخت، محرومیت کشید و از فوتبال دور بود، حال ادامه قضاوت و هجمه علیه او بابت درگیری های بازی تراکتور-استقلال، انصاف نیست.

طرفداری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 485

به "دلیل بعضی هجمه ها علیه ساکت الهامی چیست؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل بعضی هجمه ها علیه ساکت الهامی چیست؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید