گفتگوی سالیوان و همتای فیلیپینی با موضوع دریای چین جنوبی

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید از مکالمه تلفنی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و هرموجنیز اسپرون همتای فیلیپینی وی و ابراز نگرانی طرفین از بابت حضور شناورهای به ادعای آنها چینی در منطقه مورد مناقشه میان مانیل-پکن واقع در دریای چین جنوبی اطلاع داد.

گفتگوی سالیوان و همتای فیلیپینی با موضوع دریای چین جنوبی

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

روز گذشته، فیلیپین اظهار داشت که حدود 200 شناور که ادعا می گردد به شبه نظامیان وابسته به چین تعلق داشتند؛ به 200 مایلی منطقه ویژه مالی این کشور نزدیک شده اند.

دولت مانیل همچنین مراتب اعتراض خود را به پکن اظهار داشت و خواستار ترک منطقه از سوی شناورها شد حال آنکه چین می گوید قایق ها به این کشور تعلق ندارند.

حین مکالمه تلفنی مشاوران امنیت ملی آمریکا-فیلیپین، سالیوان مدعی شده که توافق امنیتی واشنگتن-مانیل، مسائل دریای چین جنوبی را هم پوشش می دهد- بهانه ای برای آنکه کاخ سفید بتواند مداخلات خود در این آبراه راهبردی را بیش از پیش توجیه کند.

دولت جو بایدن دموکرات در کمتر از سه ماه که زمام امور را در کاخ سفید به دست گرفته، در راستای تشدید رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک که با هدف ممانعت از قدرت یابی چین انجام می گردد؛ رابطه با پکن را به بحرانی ترین شرایط موجود سوق داده که این شامل تحریک جدایی طلبان در مناطق تابع چین و مداخله در مسائل دریای چین جنوبی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 473

به "گفتگوی سالیوان و همتای فیلیپینی با موضوع دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی سالیوان و همتای فیلیپینی با موضوع دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید