کره شمالی روابط دیپلماتیک با مالزی را قطع کرد

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت کره شمالی اظهار داشت که در پی حکم دادگاه عالی مالزی مبنی بر استرداد یک شهروند کره شمالی به ایالات متحده برای محاکمه به جرم پولشویی، پیونگ یانگ روابط دیپلماتیک خود با کوالالامپور را قطع می کند.

کره شمالی روابط دیپلماتیک با مالزی را قطع کرد

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کره منتشر شد، به واشنگتن هشدار داد که بهای این کار را می پردازد.

وزارت خارجه کره شمالی این استرداد را اقدام شریرانه و جرم غیرقابل عفو مقامات مالزی خواند که برخلاف قوانین مورد تأیید بین المللی شهروند کره شمالی را به مثابه یک قربانی اقدام خصمانه ایالات متحده به این کشور پیشکش کرد.

وزارت خارجه کره شمالی در ادامه این بیانیه تأکید کرد که این اقدام مقامات مالزی تمام بنیان روابط دوجانبه را که بر احترام به حاکمیت پایدار بود ویران کرد.

هرچند کره شمالی در بیانیه خود به نام این شهروند اشاره ای نکرد، اما در اوایل ماه مارس دیوان عالی مالزی حکم داد که مردی به نام مون چول مایونگ می تواند برای محاکمه [به ایالات متحده] مسترد شود.

گفتنی است این شهروند کره شمالی پس از آنکه از سوی آمریکا به پولشویی و صدور مدارک جعلی برای ارسال محموله های قاچاق به کره شمالی متهم شد، در سال 2019 در مالزی دستگیر شد. وی با درخواست استرداد خود به ایالات متحده مخالفت کرد و آن را اقدامی با انگیزه سیاسی خواند.

وزارت خارجه مالزی هنوز به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 489

به "کره شمالی روابط دیپلماتیک با مالزی را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی روابط دیپلماتیک با مالزی را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید