چین: لندن فوراً اقدام اشتباه خود را اصلاح کند

به گزارش آقای معلم، دولت چین در واکنش به طرح مداخله جویانه مجلس انگلیس برای اقدام علیه نسل کشی ادعایی در منطقه سین کیانگ، به مقامات لندن هشدار داد.

چین: لندن فوراً اقدام اشتباه خود را اصلاح کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از رویترز، پکن روز آدینه به طرح مداخله جویانه مجلس انگلیس برای خاتمه دادن به آنچه که قانونگذاران انگلیسی نسل کشی در منطقه سین کیانگ چین می خوانند، واکنش نشان داد.

در همین ارتباط، دولت چین روز آدینه به انگلیس خاطرنشان کرد که فوراً اقدام اشتباه خود را اصلاح کند.

افزون بر این، سفارت چین در لندن نیز یک بیانیه صادر کرد. در این بیانیه آمده است: اتهام بیجای نسل کشی در منطقه سین کیانگ که از سوی گروهی از اعضای مجلس انگلیس مطرح شد، مضحک ترین دروغ قرن است، یک توهین و هتاکی ظالمانه به مردم چین و نقض فاحش حقوق بین الملل و هنجار های بنیادی حاکم بر روابط بین الملل.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین قویاً با مداخله نابجای انگلیس در امور داخلی خود مخالف است.

گفتنی است، اعضای مجلس انگلیس روز پنج شنبه طرحی را تصویب کردند که سیاست های چین در قبال اقلیت مسلمان اویغور در منطقه سین کیانگ را معادل نسل کشی و جنایت علیه بشریت می خواند.

گفتنی است که این طرح قانونی غیر الزام آور است و از این رو، دولت انگلیس را به اقدام وادار نمی کند. اما ارائه این طرح همچنین نشاندهنده انتقاد فزاینده سیاستمداران انگلیسی از نقض ادعایی حقوق بشر در چین است. این طرح قانونی از سوی نوس قانی یکی از قانونگذاران انگلیسی مطرح شده است که به تازگی به دلیل انتقاد از نحوه رفتار چین با اقلیت مسلمان اویغور به همراه چهار عضو دیگر مجلس انگلیس از سوی پکن تحریم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 558

به "چین: لندن فوراً اقدام اشتباه خود را اصلاح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: لندن فوراً اقدام اشتباه خود را اصلاح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید