چین به اقدام لندن در تسهیل مهاجرت هنگی کنگی ها پاسخ داد

به گزارش آقای معلم، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اقدام انگلیس در تسهیل مهاجرت هنگ کنگی ها، گفته پکن گذرنامه های انگلیسی شهروندان هنگ کنگی را به رسمیت نخواهد شناخت.

چین به اقدام لندن در تسهیل مهاجرت هنگی کنگی ها پاسخ داد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، وانگ وِنبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به اقدام انگلیس در تسهیل مهاجرت هنگ کنگی ها به این کشور گفته پکن گذرنامه های انگلیسی شهروندان هنگ کنگی که با عنوان BNO یا طرح شهروندی برون مرزی بریتانیا شناخته می گردد را به رسمیت نخواهد شناخت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ونبین در نشستی خبری، امروز (پنجشنبه) در این باره گفت: از آنجا که طرف انگلیسی اولین بار این تعهد را نقض کرد، چین گذرنامه های BNO را به عنوان یک سند معتبر مسافرتی به رسمیت نخواهد شناخت و این حق را دارد که اقدامات بیشتری را انجام دهد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یازدهم تیرماه در پاسخ به تصویب قانونی امنیت هنگ کنگ توسط چین با نقض منشور ملل متحد پیرامون لزوم عدم دخالت در امور داخلی کشور های مستقل وعده داد تا در برابر این اقدام پکن، مهاجرت ساکنان این منطقه به کشورش را تسهیل می نماید.

سفارت چین در لندن نیز در بیانیه ای امروز (پنجشنبه) خواهان توقف دخالت های انگلیس در امور هنگ کنگ شد و گفت: طرف چینی از بریتانیا می خواهد که این را درک کند که هنگ کنگ به چین بازگشته است، بی غرضانه به قانون امنیت ملی هنگ کنگ نگاه نمایند و فوراً اشتباهات خود را اصلاح نمایند.

هنگ کنگ که مستعمره بریتانیا بوده در جولای 1997 از بریتانا جدا و تحت حاکمیت سرزمین اصلی چین نهاده شد. با این حال کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا همچنان در امور داخلی این منطقه تحت حاکمیت چین مداخله می نمایند.

پیش از این دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تصمیم دولت چین برای تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ تهدید کرد که لندن در پاسخ به اعمال قوانین جدید امنیتی در هنگ کنگ حقوق ویزای شهروندان این منطقه را گسترش خواهد داد.

وی گفته بود: اگر چین قانون امنیت ملی هنگ کنگ را اجرا کند ما به افرادی که دارای گذرنامه BNO اجازه می دهیم که به بریتانیا بیایند و آنها خواهند آمد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 74

به "چین به اقدام لندن در تسهیل مهاجرت هنگی کنگی ها پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به اقدام لندن در تسهیل مهاجرت هنگی کنگی ها پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید