هوش مصنوعی زمان انتظار پشت چراغ هدایت را کاهش می دهد

به گزارش آقای معلم، ایسنا: محققان می خواهند با استفاده از هوش مصنوعی مدت زمان انتظار پشت چراغ هدایت و رانندگی را کاهش دهند.

هوش مصنوعی زمان انتظار پشت چراغ هدایت را کاهش می دهد

به گزارش نیواطلس، چراغ های هدایت به طور معمول براساس قوانین از پیش مشخص شده و حلقه های القایی تعبیه شده در جاده ها تغییر رنگ می دهند. براساس تحقیقات تازه، استفاده از هوش مصنوعی در این چراغ ها می تواند جریان حرکت ماشین ها را سریع تر و روان تر کند.

این مطالعه به عنوان بخشی از پروژه KI4LSA آلمان انجام گرفته است و بودجه آن به وسیله وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان و چندین شرکای دیگر تامین شده است.

یکی از این شرکا موسسه الکترونیک نوری جامعه فرانهوفر است که به تازگی دوربین هایی با وضوح بالا و حسگرهای راداری در یک تقاطع شلوغ که با چراغ هدایت کنترل می گردد در شهر لمگو(Lemgo) نصب نموده است.

در طول زمان، این سیستم تعداد خودروهایی که پشت چراغ منتظر بودند، مدت زمانی که هر خودرو باید منتظر می ماند و میانه سرعت عبور هر خودرو از تقاطع را ثبت کرد. از این داده ها برای آموزش یک الگوریتم رایانه ای مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده شد.

این الگوریتم به طور مجازی الگوهای مختلف تغییر رنگ چراغ را آزمایش کرد تا دریابد کدام یک عملکرد بهتری در کاهش زمان انتظار خودروها پشت چراغ دارد.

براساس شبیه سازی های رایانه ای، برترین الگوی مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به بهبود جریان ترافیک بین 10 تا 15 درصد است.

محققان اذعان دارند که شبیه سازی ها ممکن است به طور کامل با شرایط زندگی واقعی مطابقت نداشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، این الگوریتم ها روی چراغ های هدایت واقعی در تقاطع ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت و ممکن است براساس یافته های محققان تطبیق داده گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1125

به "هوش مصنوعی زمان انتظار پشت چراغ هدایت را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی زمان انتظار پشت چراغ هدایت را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید