تور ارزان آلمان: حمل و نقل در آلمان

به گزارش آقای معلم، شبکه حمل و نقل عمومی در آلمان واقعا فوق العاده است و از هر نقطه از شهر خیلی راحت می تونید خودتون رو به قسمت های دیگه شهر و یا شهر های اطراف برسونید. باید بدونید آلمان کشور فوق العاده بزرگیه و شاید در طول اوین سفرتون نتونید کل شهر ها و جاذبه های تماشای اون رو ببینید و اگه در برنامه هاتون قراره حداقل از چندین شهر آلمان تماشا کنید، بهتره بدونید استفاده از قطار برترین راهه و شبکه ریلی این کشور سیستم بی نظیری برای دسترسی به تموم شهر ها و قسمت های اطراف اون داره. اتوبوس ها هم معمولا همه جا در دسترس هستند ولی اینکه شما کدوم گزینه رو انتخاب می کنید به شهری که در اون هستید و زمانی که میخواید به رفت و آمدتون اختصاص بدید بستگی داره. معمولا استفاده از اتوبوس بیشتر از هر چیز دیگه ای در شهر های مختلف آلمان رایجه و تقریبا بیشتر راستا ها رو پوشش میده. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با شبکه حمل و نقل در آلمان بیشتر آشنا شوید.

تور ارزان آلمان: حمل و نقل در آلمان

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

سیستم حمل و نقل درآلمان

معمولا شهر های بزرگ آلمان 4 نوع وسیله حمل و نقل متمایز دارند. سریع ترین و رایج ترین وسیله حمل و نقل در این کشور شامل 5 U-Bahn و 13 شبکه زیر زمینی S-Bahn که در واقع همون مترو ها و یا قطارهای سریع و سیر هستند که استفاده از اون ها هوادار های بیشتری داره. بعد از اون اتوبوس ها و تراموا ها هم موارد رایجی هستند. اتوبوس ها معمولا برای جابجایی در شب واقعا مناسبند در واقع هزینه این اتوبوس ها نسبت به تاکسی ها در شب ارزون تره فقط سرعت پایین تری داره و مسلما به راحتی تاکسی هم نیست. تراملاین ها هم به انواعی از اتوبوس ها که معمولا سریع تر هستند گفته میشه که خطوط تعیینی دارند و برای همین هم روی راستا تعیین خودشون حرکت می نمایند. علاوه بر این باید بدونید که شهر های بزرگ آلمان منطقه ها یا به عبارتی Zone های مختلفی دارند که هزینه کرایه ها هم در آن ها فرق دارد. معمولا هر شهر 3 منطقه دارد که بیشتر جاذبه ها در 2 منطقه اول هستند و فرودگاه ها معمولا در منطقه های دور تر از شهر هستند.

در آلمان برای اینکه از یک روستای کوچک هم تماشا کنید می تونید خیلی راحت از قطار، اتوبوس و شیکه حمل و نقل عمومی بهره ببرید و لازم نیست ماشین کرایه کنید یا حتی از تاکسی ها که هزینه بیشتری هم دارند بهره ببرید. برترین کار برای استفاده از شیکه حمل و نقل عمومی در آلمان اینه که از بلیط های هفتگی یا روزانه بهره ببرید تا هزینه هاتون هم کمتر بشه. بهتره بدونید جابجایی از بیشترین فاصله های آلمان با هواپیما کمتر از 2 ساعت طول می کشه اما وقتی زمان منتظر موندن در فرودگاه و وقت های تلف شده تون رو هم حساب کنید میبینید که قطار گزینه مناسب تریه.

کارت حمل و نقل

برای استفاده از شبکه حمل و نقل در آلمان باید از کارت های مختلفی که به این منظور وجود داره رو تهیه کنید. خرید بلیط ها با استفاده از ماشین های مخصوصی انجام میشه که در ایستگاه های قطار های سریع و سیر وجود داره و زبان های تعیینی داره و می تونید با انتخاب زبان انگلیسی خیلی راحت بلیطتون رو بخرید. در خصوص بلیط های اتوبوس و تراموا می تونید اون رو به وسیله راننده ها تهیه کنید. برای استفاده از این بلیط ها باید اون رو مهر کنید و این کار به وسیله باکس های زرد و قرمز انجام میشه و در اتوبوس ها و تراوا ها هم فردی بلیط هارو شخصا مهر می کنه. بلیطی که مهر نخورده باشه اعتباری نداره. اگه سگتون هم همراهتونه می تونید در شرایط خاصی در شبکه حمل و نقل عمومی امکان پذیره. فقط استفاده از ماسک دهان برای سگ ضروریه. اگه سگتون اونقدر کوچیک باشه که بتونید مثل یک گربه بغلش کنید می تونید بدون بلیط سگتون رو هم همراهتون بیارید و برای سگ های بزرگ تر حدود 1.5 یورو میشه.

بلیط های یک راستاه (EinzelTicket)

بلیط هایی که بهتون اجازه میده تا به مدت 1.5 ساعت به هر قسمتی از شهر که خواستید برید و اینکه چند بار در طول راستا پیاده بشید هم هیچ تاثیری روی هزینه شما نمیزاره. هزینه این بلیط ها از حدود 2 تا 2.8 یورو برای هر نفره.

بلیط های یک روزه (TagesTicket)

با این بلیط ها می تونید در یک منطقه تعیین از شهر برای یک روز کامل از حمل و نقل عمومی بهره ببرید. البته باید بدونید که منظور از یک روز دقیقا 24 ساعت نیست و شما معمولا فقط تا خاتمه همون روز فرصت دارید. در خصوص برخی شهر ها این بلیط ها دقیقا 24 ساعت قابل استفاده است و در برخی شهر ها هم بلیطتون تا 3 صبح اعتبار داره. هزینه این نوع بلیط ها هم از 6 تا 8 یورو برای هر نفره.

بلیط های گروهی (GruppenTicket)

این نوع بلیط ها معمولا برای مدت یک روز و تعداد حدبیشتر 5 نفر صادر میشه. خیلی از شهر ها به این موضوع که شما چند نفر هستید کاری ندارند و فقط نباید از 5 نفر بیشتر باشید و بلیط های گروهی اون ها هزینه تعیین و ثابتی دارند و اگه تعدادتون بیشتر باشه باید بلیط جداگانه ای برای اون افراد تهیه کنید. هزینه این بلیط های گروهی هم تقریبا 12 تا 20 یورو میشه. بهتره بدونید کلا بلیط های روزانه برای روز هایی که میخواید حسابی بگردید و واقعا نمیدونید مقصدتو کجاست، برترین گزینه است و حتی اگه 2 یا 3 نفر هم باشید، بهتره از بلیط های گروهی یک روزه بهره ببرید چون واقعا به صرفه تر از بلیط های تک نفره است.

بلیط هایی برای راستا های طولانی

اگه میخواید در آلمان راستا های طولانی تری رو طی کنید بهتره از قطار یا مترو S-Bahn بهره ببرید. برترین کار اینه که بلیطتتون رو تا می تونید زودتر بخرید چون ممکنه مثل موقعی که میخواید بلیط هواپیما بخرید هر چقدر به زمان حرکت نزدیک بشید قیمت ها گرون تر بشه! بلیط راستا های طولانی معمولا دو نوع هستند. بلیط های Flexpreis و بلیط ها به صرفه که تنها تفاوتی که بین این دو نوع بلیط وجود داره اینه که قیمت بلیط های Flexpreis بیشتره ولی در عوض می تونید هر موقع که لازم دونستید زمان و مکان سفرتون رو عوض کنید و 1 تا 2 رو زهم بلیطتون اعتبار داره. هزنیه اون هم تقریبا 30 تا 50 یورو در حالی که بلیط های به صرفع زمان حرکت تعیینی دارند و بلیط اون ها تنها 19 یورو میشه. اما این بلیط ها قابل استرداد یا عوض کردن نیستند.

بلیط های گروهی منطقه ای (Länder-Ticket)

این بلیط ها معمولا به صورت گروهی برای سفر در یکی از 16 استان آلمان استفاده میشه و میانگین هزینه اون هم برای نفر اول 25 یورو و به ازای هر نفر بعدی 4 یورو اضافه میشه. برخی استان ها برای افراد زیر 23 سال تسهیلاتی رو در نظر گرفتند و هزینه های کمتری دریافت می نمایند. اعتبار این کارت ها از 9 صبح تا 3 صبح روز بعده و در تمام این مدت شما می تونید از همه وسایل نقلیه بجز ICE/ICs (قطار های پر سرعت) بهره ببرید.

بلیط های آخر هفته (Schönes-Wochenende-Ticket)

بلیط های گروهی مخصوص آخر هفته ها و روز های شنبه و یکشنبه که قیمت اون حدود 44 یورو برای نفر اول و 6 یورور به ازای هر فرد میشه و حدبیشتر 4 نفر می تونن از این بلیط ها استفاده نمایند. این بلیط های از ساعت 12 نیمه شب تا 3 صبح روز بعد برای همه وسایل حمل و نقل عمومی به جز ICE/ICs قابل استفاده است.

بلیط های یک روز گروهی (Quer-Durchs-Land-Ticket)

یک ترکیب عالی از دو بلیط قبل که می تونید اون رو برای هر روزی که دوست دارید بخرید و قیمت اون هم برای نفر اول 44 یورو و به ازای هر نفر 8 یورو میشه و حدبیشتر 4 نفر می تونن از این بلیط ها استفاده نمایند. تنها تفاوتی که این نوع بلیط ها دارند اینه که شما فقط می تونین از قطار های منطقه ای S-Bahn بهره ببرید و ساعت استفاده از اون هم از 9 صبح تا 3 صبح روز بعد و در طول روز های هفته و آخر هفته است.

مترو

قطار های زیر زمین یا مترو ها که به اون ها U-Bahn گفته میشه یکی از سریع ترین راه های حمل و نقل در شهر های بزرگ آلمان هستند که برای استفاده از اون ها باید بلیط هایی رو از دستگاه هایی که در ایستگاه های اون قرار داره، خریدار کنید و اون رو به مقداری که میخواید شارژ کنید. خطور این مترو ها با علامت U تعیین شده و پیدا کردن اون رو براتون راحت تر می کنه. علاوه بر اون انواع دیگه ای از مترو ها هم هستند که در شهر هایی مثل برلین و مونیخ مورد استفاده قرار می گیرند و از تراموا ها و اتوبوس ها سریع ترند و اما کمتر از اون ها استفاده میشن و بهشون S-Bahn گفته میشه و با S تعیین میشن و برخی ایستگاه های اون ها به شبکه U-Bahn متصل میشه. در واقع برای استفاده از مترو در آلمان شما باید کارت هایی به نام BahnCard بخرید و هزینه هاتون هم صرفه جویی کنید. مثلا با کارت 25% می تونید 25 درصد کرایه رو ارزون تر پرداخت کنید. با کارت 50% تا 50 درصد تخفیف بگیرید و با کارت 100 هم می تونید هر نوع قطاری رو بدون بلیط سوار شوید و از بیشتر وسایل حمل و نقل رایگان بهره ببرید. هزینه کارت های 25% کلاس دو 62 یورو و فرست کلاس اون 125 یورو میشه. 50 درصد کلاس دو، 255 یورو و فرست کلاس 515 یورو که همه این ها تا یک سال اعتبار داره. برای کارت های یک ساله 100% هم باید برای کلاس دو 406 یورو و برای فرست کلاس 689 یورو برای یک ماه پرداخت کنید که با نام و تعیینات خودتون صادر میشه و در غیر این صورت می تونید از بلیط ها بهره ببرید.

اتوبوس

اتوبوس ها معمولا رایج ترین وسیله های حمل و نقل هستند که تمام شهر های آلمان رو پوشش میدن و به صورت منظم و در فواصل محدود و همه روز های هفته مسافر ها رو جابجا می نمایند و امنیت مناسبی هم دارند. ایستگاه های اتوبوس معمولا هر 300 متر در شهر ها قرار گرفتند و با هلامت یک دایره سبز رنگ و حرف H تعیین شدند که به زبان آلمانی به معنی Haltestelle یعنی ایستگاهه. اتوبوس ها در آلمان معمولا دکمه هایی دارند که موقع پیاده شدن می تونید اون رو فشار بدید. به علاوه رد قسمت بالای سر راننده هم تابلو هایی هست که می تونید نام ایستگاه های بعدی رو اونجا ببینید. هزینه اون رو هم می تونید با انواع کارت هایی که معرفی گردید پرداخت کنید.

تراموا

بیشتر شهر های آلمان به خصوص قسمت های شرقی اون به شبکه تراموا مجهز هستند و در خیلی از شهر ها سیستم های زیر زمینی برای اون تدارک دیده شده و نام های متفاوتی به اون گفته میشه. تراموا ها معمولا از اتوبوس ها سریع تر هستند و از اوجایی که راستا های تعیینی دارند در ترافیک های شهری هم گیر نمی نمایند و برای استفاده از اون ها می تونید از انواع کارت های حمل و نقل و بلیط هایی که به وسیله خود راننده ها فروخته میشه بهره ببرید. معمولا هزینه ها در شهر های مختلف متفاوته مثلا در برلین هزینه تراموا برای راستا های کوتاه حدود 1.70 یورو میشه که می تونید برای 6 ایستگاه اتوبوس یا تراموا از اون بهره ببرید.

دوچرخه

آلمانی ها عاشق دوچرخه هستند و در خیلی از شهر ها هم خطور تعیینی برای حرکت دوچرخه ها در سطح شهر وجود داره. بیشتر دوچرخه ها یک چراغ سفید در جلو و یک چراغ قرمز در پشت دارند و اگه دوست داشته باشید می تونید شما هم یک دوچرخه کرایه کنید و یک گشت و گذار دوست داشتنی رو در شهر آغاز کنید که معمولا هزینه کرایه اونا با توجه مدل و امکاناتش متفاوته ولی معمولا به طور میانگین برای یک روز حدود 19 یورو میشه.

تاکسی

تاکسی ها مثل خیل از کشور های جهان، گروه ترین گزینه های حمل و نقل محسوب میشن و معمولا تا کسی مجبور نباشه و واقعا عجله نداشته باشه از اون استفاده نمی کنه. هزینه تاکسی ها معمولا به ازای هر کیلومتر جداگانه حساب میشه و برخی از تاکسی ها برای حمل چمدان یا شب ها هزینه اضافی از مسافر ها دریافت می نمایند. هزینه تاکسی در شهر های مختلف آلمان معمولا نرخ های متفاوتی داره. مثلا در برلین کرایه اولیه تاکسی 3.90 یورو و به ازای هر کیلومتر 2 یورو به اون اضافه میشه. در فرانکفروت و هامبورگ هم هزینه اولیه 3.50 یورو و به ازای هر کیلومتر 2 یورو اضافه میشه در حالی که در مونیخ هزینه اولیه تاکسی 3.70 یورو و به ازای هر کیلومتر حدود 1.90 یورو به اون اضافه میشه. اما شما هم سعی کنید تا زمانی که واقعا ضروری نیست از وسایل حمل و نقل عمومی دیگه مثل اتوبوس، مترو و تراموا بهره ببرید و تاکسی ها رو فق در زمان هایی که واقعا چاره ای نداشتید و گزینه دیکه ای در دسترستون نبود بهره ببرید چون هزینه اون در مقایسه با سایر وسیله های حمل و نقل واقعا زیاد تره.

منبع: گردگرد
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 952

به "تور ارزان آلمان: حمل و نقل در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: حمل و نقل در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید