هاچبک برقی کوچک مقرون به صرفه با برد 230 کیلومتری، عکس

به گزارش آقای معلم، پدال نوشت: ام جی هاچ بک برقی کوچکی بنام کومت را به بازار فرستاده که 41 اسب بخار قدرت دارد و قیمت آن از 7,800 پوند شروع می گردد.

هاچبک برقی کوچک مقرون به صرفه با برد 230 کیلومتری، عکس

ام جی میخواهد هاچ بک کوچک چهارنفره ای بنام کومت را به بازار عرضه کند تا بخشی از بازار میکروکارهای الکتریکی را به دست آورد. این خودرو اما در اصل همان وولینگ ایر EV است که در سال 2022 در چین معرفی گردید و در مصر هم با نام شورلت اسپارک EV عرضه می گردد. کومت با 2,974 میلی متر طول، 1,505 میلی متر عرض و 1,640 میلی متر ارتفاع، کمی بزرگ تر از سیتروئن آمی با 2,410 میلی متر طول و 1,390 میلی متر عرض بوده و به میزان قابل توجهی از ام جی 3 با طول 4,055 میلی متری کوچک تر است.

کومت به یک موتور الکتریکی با 41 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخ های عقب تحویل می دهد. اعداد مربوط به شتاب و سرعت این هاچ بک کوچک الکتریکی اما هنوز اعلام نشده است. یک پکیج باطری لیتیوم یونی 17.3 کیلووات ساعتی با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 230 کیلومتر را فراهم می نماید و شارژ آن با حداکثر ظرفیت 3.3 کیلووات صورت می گیرد. این یعنی در به خاطر پایین نگه داشتن قیمت، در کومت خبری از شارژ سریع نیست و بنابراین شارژ کامل باطری های آن از صفر تا صد درصد حدود هفت ساعت طول می کشد.

بیشتر بخوانید:

  • چین در فضا آمریکا را شکست خواهد داد؟

  • عکس | این ابرمارها هم وزن فیل اند!

  • افتضاحی که پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا به بار آورد/ عکس

کابین کومت با توجه به قیمت و میزان اش آن قدرها هم ساده و ابتدایی نیست و از نمایشگرهای 10.25 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می برد که از اندروید اتو و اپل کارپلی هم پشتیبانی می نماید. ازجمله تجهیزات ایمنی این خودرو هم می توان به ترمز ABS، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک و دو ایربگ اشاره نمود. ام جی این خودرو را در هند عرضه می نماید و با توجه به تجهیزات ایمنی محدود و قوانین سخت گیرانهٔ اتحادیهٔ اروپا بعید است در بریتانیا عرضه گردد.

قرار است پذیرش سفارشات خرید کومت طی ماه های آینده در هند شروع گردد. این خودرو فقط در یک تیپ به فروش می رسد و قیمت آن از 798 هزار روپیه معادل 7,800 پوند شروع می گردد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1179

به "هاچبک برقی کوچک مقرون به صرفه با برد 230 کیلومتری، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاچبک برقی کوچک مقرون به صرفه با برد 230 کیلومتری، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید