نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران/گیلان مدیر کل استاندارد گیلان گفت: استانداردها نقش پررنگی در بهبود شرایط اقتصادی و دیگر بخش های استان بهتر دارند.

نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان

مهناز جعفریان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: با توجه شرایط و مسائل کرونایی جهان شعار امسال سازمان استاندارد جهانی با نام چشم اندازی مشترک برای جهانی بهتر معین شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم در همراهی در حوزه صنعت و خدمت پیش برویم باید در استانداردسازی ها هم قدم و همفکر باشیم.

جعفریان با اشاره به نامگذاری امسال با نام سال رفع موانع تولید ادامه داد: برای تحقق این هدف مهم برنامه ریزی شده تا حد امکان از بروکراسی های دست و پا گیر پرهیز شود و می خواهیم تا حد امکان راهکاری برای تسهیل و تسریع فرایندها و کسب و کار وجود داشته باشد.

جعفریان با تاکید بر اینکه ملزم به حمایت از صادرات هستیم و باید به صادرات قدرت دهیم تا در فرایند اقتصادی جهان بدرخشیم، افزود: در حال حاضر 36 هزار استاندارد ملی مدون داریم و در برخی از این استانداردها بازنگری در دستور کار قرار گرفته تا متناسب با تکنولوژی روز حرکت شود.

جعفریان ادامه داد: تمام فعالیت ها در حوزه اجراهای استاندارد ها فعالیت های پویا و مستمر هستند و در استان درصد افزایش خوبی را هم در نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی را کسب کرده ایم.

مدیرکل استاندارد گیلان اعلام کرد: با آموزش های آنلاین پیروز شدیم به میزان 15 هزار نفر ساعت کلاس برای افراد مختلف برگزار کنیم.

جعفریان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی در استان مصرف انرژی زیادی دارند، اظهار کرد: 14 گروه صنعتی ارزیابی شدند و برای این صنایع انرژی بر فرایند استاندار سازی را تعریف کردیم و با برنامه ریزی ها مصرف انرژی را کنترل می کنیم تا سطح مصرف انرژی به حد استاندارد برسد.

جعفریان به ارزیابی ها در نازل سوخت جایگاه های سی ان جی اشاره کرد و افزود: 2237 نازل سوخت را نظارت کردیم، نمونه برداری هوایی هم از جایگاه سوخت اجرا شده و همچنین کیفیت بنزین و سوخت های در سطح استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: امسال 116 نازل سی ان جی از لحاظ کالیبراسیون را ارزیابی کردیم و هر جایگاهی که مسائل فنی داشته باشد قطع گاز صورت خواهد گرفت که در 6 ماهه اول امسال برای 32 جایگاه به طور موقت مجبور به قطع گاز شدیم.

مدیرکل استاندارد گیلان از ارزیابی ترازوها و باسکول واحدهای صنفی و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت 12 آزمایشگاه خبر داد و گفت: در برخی موارد ارزیابی از راه دور هم انجام می شود.

وی شرح داد: اداره کل استاندارد گیلان علاوه بر اینکه در جهت حرکت و کمک به واحدهای تولیدی گام بر می دارد با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 782

به "نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید