ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل

به گزارش آقای معلم، جوش شیرین قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و در نظافت منزل کاربردی بسیار پیدا می کند. اما در مواردی می تواند آثار مخرب نیز داشته باشد.

ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل

جوش شیرین در نظافت منزل استفاده های بی شماری دارد. اغلب به دلیل از بین بردن لکه های روی لباس های سفید و برق انداختن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد، اما سطوح خاصی وجود دارند که اگر می خواهید از آسیب آن ها در دراز مدت جلوگیری کنید، هرگز نباید آنها را با جوش شیرین پاک کنید.

عناوین مطلب

  • موارد منع استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل
    • 1. شیشه
    • 2. صفحه اجاق گاز سرامیکی
    • 3. سنگ مرمر
    • 4.وسایل چوبی
    • همچنین بخوانید:

با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا این موارد ممنوعیت را بشناسید.

همه ما تلاش می کنیم تا جایی که می توانیم در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم. بسیاری از ما، با کنار گذاشتن مواد شیمیایی و پاک کننده های تجاری گران قیمت و انتخاب راه حل های ارزان تر در این هزینه ها صرفه جویی می کنیم.

یکی از موادی که استفاده پاک کنندگی زیادی دارد جوش شیرین است، که به خودی خود یک محصول طبیعی فوق العاده برای از بین بردن کثیفی و سفید کردن لباس ها به شمار می آید.

موارد منع استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل

اگر برای صرفه جویی از جوش شیرین استفاده می کنید، باید برای شما مهم باشد که وسایل اصلی خانه شما در اثر نظافت آسیب نبینند. زیرا این آسیب می تواند هزینه های بیشتری برای شما به همراه بیاورد. این موارد منع مصرف کدامند؟

1. شیشه

این یکی از مواردی است که جوش شیرین در نظافت منزل مخرب عمل می کند. از تمیز کردن شیشه با جوش شیرین خودداری کنند زیرا جوش شیرین یک پاک کننده عمقی است. به این معنی که شیشه ای را که می خواهید تمیز کنید خراش خواهد داد.

به جای جوش شیرین، سعی کنید از شیشه پاک کن یا سرکه سفید استفاده کنید تا لک ها را از روی آینه و شیشه پاک کنید.

2. صفحه اجاق گاز سرامیکی

در حالی که جوش شیرین بیشتر اجاق ها را به طور موثری درخشان می کند، آن انواعی که از صفحات سرامیکی ساخته شده اند هرگز نباید با جوش شیرین تمیز شوند. مانند شیشه، جوش شیرین این سطوح سرامیکی را نیز خراش داده و یک لایه سفید روی آن ها باقی می گذارد که پاک کردن آن بسیار سخت است.

اگر به طور تصادفی از جوش شیرین برای تمیز کردن صفحه سرامیکی اجاق گاز خود استفاده کرده اید، می توانید این لایه سفید را با سرکه سفید پاک کنید.

3. سنگ مرمر

به همین ترتیب، هرگز نباید از جوش شیرین برای تمیز کردن میزهای مرمری یا هر چیزی که از مرمر ساخته شده استفاده کنید. با گذشت زمان، جوش شیرین به لایه محافظ روی سنگ مرمر آسیب رسانده و خراش هایی روی آن ایجاد می شود.

برای نظافت سنگ مرمر از صابون و آب و همچنین پاک کننده های مخصوص استفاده کنند.

4.وسایل چوبی

استفاده از جوش شیرین در نظافت وسایل چوبی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. جوش شیرین می تواند برای انواع خاصی از چوب بسیار آسیب زننده باشد. همچنین جوش شیرین در درزهای رسوخ کرده وبه پوشش روی آن نیز آسیب می رساند.

برای نظافت مبلمان و وسایل چوبی از اسپری مخصوص چوب یا مخلوط رقیقی از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید و بلافاصله آن را خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 قدم برای پاک کردن لکه آب از روی چوب را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1176

به "ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید