صبحانه؛ وعده ای حیاتی برای دیابتی ها

به گزارش آقای معلم، متخصصان انگلیسی می گویند افراد مبتلا به دیابت باید در وعده صبحانه به سطح قند خون خود توجه داشته باشند.

صبحانه؛ وعده ای حیاتی برای دیابتی ها

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از اکسپرس، دیابت نوع 2 یکی از بیماری های زمینه ای و مزمن است که فرد را در طول عمر خود درگیر می نماید. براساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، شمار مبتلایان به دیابت در دنیا از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 رسیده است.

اگر افراد دیابتی نتوانند سطح قند خون خود را کنترل نمایند، این موضوع می تواند جان آن ها را به مخاطره بیندازد. برآورد می گردد در سال 2019 یک میلیون و 500 هزار نفر به طور مستقیم به علت عوارض ابتلا به دیابت جان خود را از دست داده اند. از همین روی، بیماران دیابتی باید توجه ویژه ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.

متخصصان انگلیسی می گویند توجه به سطح قند خون عامل کلیدی در کنترل دیابت است. افراد باید بکوشند در وعده های غذایی روزانه خود به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین وعده های غذایی برای افراد دیابتی، صبحانه است.

از آنجا که فرد در طول شب خواب بوده و چیزی نخورده است، سطح قند خون افت نموده و فرد در وعده صبحانه کوشش دارد تا کالری لازم را برای بدن تامین کند. با این حال، مصرف یکباره مواد غذایی حاوی قند زیاد می تواند به صورت ناگهانی باعث افزایش سطح قند خون گردد.

به طور عمومی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می گردد از مصرف قند های ساده پرهیز نمایند. اگر از جمله افرادی هستید که به غلات صبحانه و شیر علاقه دارید باید بدانید که این غلات حاوی شکر هستند. این افراد باید از غلات صبحانه کامل و بدون شکر استفاده نمایند.

فرنی های تهیه شده از غلات یکی از صبحانه های مناسب برای افراد دیابتی است. جو دوسر یکی از گزینه ها ایده آل برای کنترل قند خون محسوب می گردد، زیرا دارای سطح بالایی از فیبر بوده و احساس سیری را در فرد در پی دارد.

تخم مرغ و تخم ماکیان (غاز، مرغابی، اردک، و ...) از گزینه های مناسب دیگر برای افراد دیابتی است. تخم مرغ دارای سطح بالای پروتئین بوده، چربی معتدلی داشته و کربوهیدارت پایینی دارد. می توانید آن را به صورت های مختلف تهیه نموده و در وعده صبحانه مصرف کنید.

اگر مایل به مصرف نیمرو با نان بودید، بهتر است از نان سبوس دار به اندازه کم بهره ببرید. نان تهیه شده از غلات کامل برترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است، زیرا سطح فیبر بالایی داشته و قند آن به طور تدریجی در بدن آزاد می گردد. بعلاوه این نان ها احساس سیری بلند مدت تر را در فرد در پی دارد و مانع از پرخوری فرد می گردد.

افراد مبتلا به دیابت نباید صبحانه های شیرین مانند مربا، مارمالاد و عسل مصرف کنید. با این حال، این افراد می توانند از آووکادو، کره بادام زمینی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 847

به "صبحانه؛ وعده ای حیاتی برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه؛ وعده ای حیاتی برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید