شماره ششم مجله رود نشریه ویژه معرفی و ترویج کتاب

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران، رود، نشریه ای صرفاً مختص معرفی کتاب است. در رود نه مصاحبه و نه میزگرد و نه جستارهای کوتاه و بلند، درباره موضوعات روز، مد روز یا جز آن و نه حتی نقد و تحلیلِ مجزا از کالبد و ترکیبِ معرفیِ کتاب منتشر می گردد. این نشریه به نقد کتاب اختصاص ندارد، زیرا رود به عنوان نشریه ای ویژه معرفی کتاب می خواهد سفره ای از خواندنی ها پیش چشم خواننده پهن کند نه اینکه بگوید نخواندنی ها کدام اند. نویسندگان رود به بعضی از کتاب ها نقدهای جدی دارند، اما آن کتاب هایی که نقدهای عالمانه و مستدل نویسندگان رود را به خود معطوف داشته است، اصلاً به رود ورود نخواهند یافت. در رود، به عنوان نشریه مختص معرفی کتاب، فقط کتاب هایی مجال معرفی می یابند که نمره قبولی گرفته باشند، و البته بدیهی است که غالباً از نمره کامل خبری نیست.

شماره ششم مجله رود نشریه ویژه معرفی و ترویج کتاب

رود بر این باور است که اگر نقد مستدل و درست باشد، جامعه هدفش اهلِ آن زمینه مورد نقد است، نه طیفِ وسیع ترِ مخاطبِ کتاب که می خواهد در میان انبوه کتاب های منتشرشده دریابد چه کتابی خواندنش برای او ضرورت دارد یا او را خوش می آید. اگر در رود در کنار معرفی کتابْ نقد کتاب منتشر نمی گردد، برای این است که حتی شکل درست ودرمان نقد را هم به اندازه معرفیِ کتاب مفید و مؤثر نمی دانیم و نمی خواهیم آتش بیار معرکه کتاب باشیم و با جنگ افروزی و دعوا در رونقِ بازارِ خود بکوشیم. (سرمقاله رود 6)

رود، به عنوان نشریه مختص معرفی و ترویج کتاب، پویشی به راه انداخته است با عنوان با کتاب رود به دورادور ایران می رویم. در پویش نخست به چهار کتابخانه عمومی در شهرستان خداآفرین و سیه رود جلفا و سه کتابخانه عمومی در جعفرآباد، قاسم آباد و سعیدآباد از بخش کلاتان بمپورِ سیستان و بلوچستان 500 عنوان کتاب کودک و نوجوان اهداء و به معلمان این مناطق کتاب های کلاسیک تقدیم شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 520

به "شماره ششم مجله رود نشریه ویژه معرفی و ترویج کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره ششم مجله رود نشریه ویژه معرفی و ترویج کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید