رونمایی وزارت دفاع از روش نوین ساخت مسکن، افزایش عمر ساختمان ها به یک قرن

به گزارش آقای معلم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح از رونمایی روش نوین ساخت مسکن در کشور اطلاع داد و گفت: با ساخت مسکن با روش نوین عمر ساختمان ها به 100 سال افزایش می یابد.

رونمایی وزارت دفاع از روش نوین ساخت مسکن، افزایش عمر ساختمان ها به یک قرن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با حضور در کارخانه صنعتی ساختمان متعلق به وزارت دفاع از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد. محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده به وسیله وزارت دفاع در حوزه صنعتی ساختمان گفت: هدف اجرای این طرح فراوری ساختمان های پیش ساخته فلزی به روش نوین است که به منظور تسریع در تحقق اهداف مزبور قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه ساخت در وزارت دفاع تشکیل شده تا با ایجاد ظرفیت های لازم راستا پیشرفت فرآیند صنعتی سازی ساختمان را دنبال کند.

وی اضافه نمود: در این روش عمر ساختمان از 25 تا 30 سال به میانه 100 سال افزایش می یابد. بعلاوه ضمن افزایش عمل ساختمان در زلزله های با ریشتر بالا، سرعت ساخت ساختمان نیز که هم اکنون به طور میانه 36 ماه است به شش ماه کاهش پیدا می نماید؛ بنابراین اتخاذ سیاست توسعه صنعتی سازی ساختمان یکی از روش های موثر و تسهیل کننده حل مشکل مسکن در کشور خواهد بود.

آشتیانی با بیان اینکه وزارت دفاع قرار نیست به یک انبوه ساز ساختمان تبدیل گردد، گفت: هدف ما تامین احتیاج های نیرو های مسلح و حل مسائل مردم در این حوزه است؛ لذا وزارت دفاع آمادگی دارد تکنولوژی و فناوری فراوری صنعتی ساختمان را در اختیار نهاد ها و سازمان های مسئول کشوری قرار دهد.

وی ادامه داد: ما این توانمندی را داریم با هر ظرفیتی که مورد تقاضا باشد این کارخانه را درهر جایی احداث کنیم؛ تکنولوژی و ماشین آلات مورد احتیاج همگی بومی سازی شده و فرایند صنعتی سازی ساختمان از ایده تا محصول امروز در وزارت دفاع صورت می گیرد.

در همین رابطه وزیر دفاع ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک ساخت مسکن صنعتی به عنوان یک فرهنگ در کشور نهادینه گردد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در جریان این بازدید با تقدیر و تشکر از اقدامات وزارت دفاع در حوزه صنعتی سازی ساختمان، وزارت دفاع را پیشران و پیشرو در عرصه های مختلف ملی بیان کرد.

رستم قاسمی پیشرفت و حرکت صنعتی سازی ساختمان به وسیله وزارت دفاع را ارزشمند بیان کرد و گفت: این مهم باید هر چه سریعتر در بخش های مختلف کشور پیاده سازی، اجرا و توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنعتی سازی ساختمان کاهش هزینه ساخت و به تبع آن کاهش هزینه خرید مسکن به وسیله مردم را در پی خواهد داشت توضیح داد: وزارت مسکن و شهرسازی برای پیشبرد و توسعه کارخانه صنعتی سازی ساختمان اهتمام و تعامل هر چه بیشتر خود را با وزارت دفاع افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 853

به "رونمایی وزارت دفاع از روش نوین ساخت مسکن، افزایش عمر ساختمان ها به یک قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی وزارت دفاع از روش نوین ساخت مسکن، افزایش عمر ساختمان ها به یک قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید