رقم افزایش حقوق کارمندان تعیین شد ، افزایش قابل توجه حق عائله مندی و اولاد

به گزارش آقای معلم، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: حقوق کارمندان دولت 20 درصد افزایش می یابد.

رقم افزایش حقوق کارمندان تعیین شد ، افزایش قابل توجه حق عائله مندی و اولاد

به گزارش خبرنگاران، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بودجه برای سال 1402 مکلف هستیم حق اولاد را 100 درصد و حق عائله مندی را 50 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دهیم. در آذرماه گذشته اولین افزایش رخ داد. بر اساس آن حق عائله مندی 600 هزار تومان و حق اولاد 200 هزار تومان اضافه شد. پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده، 900 هزار تومان حق عائله مندی و 400 هزار تومان حق اولاد خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با همکاری مجلس، تحت عنوان یک ردیف نو در احکام کارگزینی با نام ترمیم، حقوق قبلاً افزایش پیدا کرد که سه هزار امتیاز و معادل 1 میلیون تومان بود. پیشنهاد برای سال جاری هم به همین صورت بود که انجام گردد که به جای اینکه ضریب حقوقی را تغییر دهیم ، این رقم را در حکم افزایش دهیم که این موضوع در حال بحث است.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه معتقد بودند همان 20 درصد را روی احکام افزایش دهیم. برداشت ما این بود که اگر بخواهیم نظام عادلانه جبران خدماتی را داشته باشیم به مرور زمان باید از این الگوی ردیف نو ترمیم حقوق استفاده کنیم، تا بتوانیم کم کم فضا را مدیریت کنیم و فاصله حداقل و حداکثر را در بخش دولتی نسبت به آنچه که الان است، کمتر کنیم.

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومان معادل 6000 امتیاز بود که برای همه کارکنان دولتی این اندازه اضافه می شد و ردیف فوق العاده ترمیم از 3 هزار امتیاز به 9 هزار امتیاز تغییر کند، اما در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه تصویب شد که معادل همان 20 درصد افزایش حقوق بود.

  • خبر مهم دولت درباره حقوق و دستمزد کارگران | زمان نهایی شدن افزایش حقوق ها معین شد
  • اینفوگرافیک | عیدی کارگران در سال 1401 چگونه محاسبه می گردد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1149

به "رقم افزایش حقوق کارمندان تعیین شد ، افزایش قابل توجه حق عائله مندی و اولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم افزایش حقوق کارمندان تعیین شد ، افزایش قابل توجه حق عائله مندی و اولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید