رشد فراوری جهانی آیفون در سه ماهه تعطیلات سال نوی میلادی رکورد زد

به گزارش آقای معلم، بنابراین آخرین اطلاعات و گزارش های منتشر شده، شرکت اپل باز هم رکورد جدیدی را به نام خود ثبت نموده است. به همین دلیل گزارش شده که فراوری جهانی گوشی های آیفون رکورد جدیدی را در سه ماهه تعطیلات به ثبت رسانده و غول فناوری آمریکایی توانسته تقاضای زیاد برای آیفون 13 را با استفاده از زنجیره تأمین خود به خوبی مدیریت کند تا تأثیر مشکلاتی نظیر کمبود تراشه را به حداقل برساند. طبق اطلاعات منتشر شده از موسسه تحقیقاتی TrendForce دو عامل دیگر هم علاوه بر مدیریت خوب این شرکت روی زنجیره تأمین، دست به دست هم داده اند تا این شرکت بتواند رکورد جدیدی را در فراوری محصولات فناوری به ثبت برساند.

رشد فراوری جهانی آیفون در سه ماهه تعطیلات سال نوی میلادی رکورد زد

مؤسسه تحقیقاتی TrendForce اعلام نموده که فراوری آیفون به بیش از 85 میلیون واحد رسیده است. این موسسه دراین باره شرح می دهد: پس از معرفی و رونمایی از سری آیفون 13 در ماه سپتامبر سال گذشته، اپل به سرعت عرضه به بازار این محصولات را با توجه به تقاضای بازار شروع کرد. با توجه به فرایند سریع فروش این گوشی های هوشمند و بازاریابی آن ها، اپل توانست عنوان پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند را در بسیاری از سه ماهه های سال از آن خود کند. علاوه بر حفظ رده اول خود در سه ماهه پایانی سال، فراوری دنیای آیفون اپل در طی سه ماهه تعطیلات رکورد تازهی را با فراوری بیش از 85 میلیون گوشی آیفون به ثبت رسانده است. باید خاطر نشان کنیم که این آمار نسبت به سه ماهه قبلی در حدود 66 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر تقاضای بسیار زیاد برای آیفون های 13، TrendForce گفته که کاهش قیمت مدل های قدیمی آیفون به این مقوله یاری زیادی نموده است. در ادامه شرحات این شرکت آمده: با نگاهی به استراتژی قیمت گذاری این شرکت در می یابیم که قیمت مدل های تازه آیفون 13 برای کاربران و خریداران بسیار معقولانه بوده و بعلاوه کاهش قیمت مدل های قدیمی تر آیفون هم بسیار مفید واقع شده است.

در نهایت، اپل توانسته از خلاء شرکت چینی هواوی هم نهایت استفاده را ببرد. همانطور که می دانید، بخش گوشی های هوشمند این شرکت به علت تحریم های آمریکا در بسیاری از کشورها شرایط بسیاری بدی را تجربه نموده است. TrendForce در ادامه شرح می دهد: استفاده از جایگاه از دست رفته شرکت هواوی را می توان مهم ترین علت عملکرد فوق العاده اپل در سه ماهه چهارم سال 2021 تلقی کرد. با گذشت زمان، بسیاری از سفارش های مربوط به گوشی های پرچم دار هواوی نظیر سری P و MATE به تدریج جای خود را به سفارش های گوشی های اپل دادند. درباره آمار و ارقام فراوری سالانه اپل، باید گفت که این شرکت به تعداد 233 میلیون واحد در سال 2021 رسیده که از 200 میلیون واحد سال 2020 بیشتر بوده است. این رشد قابل توجه، به توسعه سهم بازار اپل در چین از 10 درصد به 16 درصد هم مربوط می گردد.

باید خاطر نشان کنیم در گزارشی دیگر، به طور تعیین به اهمیت بازار چین برای اپل اشاره شده زیرا بخش مهمی از این فروش در کشور چین اجرا شده است. مدتی قبل شرکت کانترپوینت ریسرچ گزارش داد که آیفون 23.6 درصد از سهم فروش بزرگ ترین شرکت گوشی هوشمند دنیا را نسبت به ماه قبل که 22 درصد بود، به خود اختصاص داده است.

این مؤسسه تحقیقاتی بر این باور است که صعود اپل به رتبه اول در چین به علت محبوبیت سری آیفون 13 است که ویژگی هایی مانند بهبود کیفیت عکس، عمر باتری بیشتر و دیگر تعیینه های مجذوب کننده را تقریبا با قیمتی مشابه با سری آیفون 12 به ارمغان می آورد. همان طور که در بسیاری از گزارش ها اشاره شده، گوشی های سری آیفون 13 در کشور چین فروش بسیار خوبی داشتند که بخش اعظمی از آن به خاطر مدل استاندارد یعنی آیفون 13 بود.

در این راستا به نظر می رسد که گوشی های مدل استاندارد اپل فروش بی نظیری در سراسر دنیا داشتند و اگر همین فرایند ادامه دار گردد، قطعا یک سال دیگر هم این مدل می تواند پرفروش ترین گوشی سال لقب بگیرد. پرفروش ترین گوشی بعدی هم قدرتمندترین و گران قیمت ترین آیفون موجود یعنی آیفون 13 پرو مکس بود که تقریبا نصف آیفون 13 فروش داشت. این نشان می دهد اپل حتی در فروش گران ترین گوشی خود هم اصلا کار سختی ندارد و می تواند کاربران را به خرید متقاعد کند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1009

به "رشد فراوری جهانی آیفون در سه ماهه تعطیلات سال نوی میلادی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فراوری جهانی آیفون در سه ماهه تعطیلات سال نوی میلادی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید