درمان بیماری آب سیاه چشم با تزریق هیدروژل

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، روش هایی که فعلاً برای درمان بیماری آب سیاه متداول هستند، هیچ یک نمی توانند به طور قطعی به درمان این بیماری منجر شوند. اما امید می رود در آینده با دو بار تزریق نوعی هیدرو ژل در سال بتوان بیماری یادشده را درمان کرد.

درمان بیماری آب سیاه چشم با تزریق هیدروژل

علت وقوع این بیماری فشار شدید زلالیه یا همان ماده درون چشم است. جلو آمدن عنبیه، تنگ بودن مادرزادی برخی منافذ چشم یا مسدود شدن این منافذ با رنگدانه های عنبیه یا یاخته های خون بعد از خون ریزی درون چشم منجر به مسدود شدن جهت تخلیه مایع درون آن می شود.

در نتیجه فشار شدیدی به چشم وارد شده و اعصاب بینایی آسیب می بینند و فرد در نهایت نابینا می شود. محققان آمریکایی برای باز کردن دقیق و مطمئن جهت تخلیه مایع چشم هیدروژلی را با استفاده از یک پلیمر طبیعی تولید کرده اند که ماهیتی غیر سمی دارد. برای تزریق این مایع به چشم از سوزنی به طول کمتر از یک میلیمتر استفاده می شود. فرایند این تزریق نیز تنها چند دقیقه طول می کشد.

در آزمایش هایی که بر روی خرگوش ها اجرا شده استفاده از این روش تزریقی به بهبود بینایی بعد از چهار ماه منجر شده و امید می رود با انجام آن بر روی انسان ها ظرف مدت شش ماه بینایی افراد مبتلا به آب سیاه بهتر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 323

به "درمان بیماری آب سیاه چشم با تزریق هیدروژل" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان بیماری آب سیاه چشم با تزریق هیدروژل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری آب سیاه چشم با تزریق هیدروژل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید