خاموشی گسترده جزیره پورتوریکو را فرا گرفت

به گزارش آقای معلم، رسانه ها از خاموشی گسترده و کشته شدن دو نفر در پی ورود توفان و جاری شدن سیل در پورتوریکو خبر دادند.

خاموشی گسترده جزیره پورتوریکو را فرا گرفت

در پی ورود توفان فیونا به جزیره پورتوریکو (تحت حاکمیت آمریکا)، دست کم دو نفر کشته شدند و برق بخش های وسیعی از این جزیره قطع شد.

به گزارش شبکه سی بی اس نیوز، فیونا به سطح توفان درجه دو و حداکثر سرعت باد آن به 100 مایل در ساعت رسیده است. توفان فیونا با باران های استوایی پورتوریکو را درنوردید که این امر، باعث به راه افتادن سیل گسترده شد و بخشی بزرگ از این جزیره را در خاموشی فرو برد و دست کم دو قربانی گرفت.

گفته می شود بر اثر جاری شدن سیل در برخی از منطقه ها، مردم با قایق و طناب سعی در نجات خود دارند. سیلی فاجعه بار به راه افتاده و رانش زمین و گل و لای باعث از جا کندن درخت ها و قطع خطوط برق شده و همه چیز را در راستا خودش غرق کرده است. در اوتوادو در مرکز این جزیره، سیل یک پل فلزی تازه را که چهار سال پیش، بعد از توفان ماریا ساخته شد مثل یک شاخه کوچک با خود برد. تقریبا کل این جزیره در خاموشی به سر می برد. حدود 1.3 میلیون نفر همچنان در این جزیره بدون برق هستند. تقریباً 840 هزار نفر بدون آب سالم مانده اند.

فردا پنجمین سالگرد توفان ماریا در جزیره پورتوریکو است که باعث شد برق مردم این منطقه برای ماه ها قطع شود. اکنون نیز به خاطر توفان فیونا، مردم پورتوریکو وقتی از خواب بیدار شوند دوباره بدون برق خواهند بود.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1083

به "خاموشی گسترده جزیره پورتوریکو را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی گسترده جزیره پورتوریکو را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید