ترکیه از استقرار سامانه اس -400 روسیه منصرف نمی گردد

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پس از خرید سامانه پدافند هوایی اس -400 روسیه توسط ترکیه، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مقامات آنکارا را متهم کرد که با خرید تسلیحات از روسیه همچون یک کشور متحد و عضو ائتلاف نظامی ناتو رفتار نمی نمایند.

ترکیه از استقرار سامانه اس -400 روسیه منصرف نمی گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در همین ارتباط، ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در تبادل نظر با شبکه خبری تی آر تی گفت که آنکارا قصدی برای کنار گذاشتن سامانه های پدافند هوایی اس -400 خریداری شده از روسیه ندارد.

کالین در ادامه تأکید کرد که تصمیم برای خرید این سامانه های دفاعی از روسیه یک شبه گرفته نشده است.

وی یادآور شد که قرارداد خرید این سامانه ها میان ترکیه و روسیه قبل از آنکه قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها در کنگره ایالات متحده به تصویب برسد، به امضا رسید.

لازم به ذکر است که قانون مزبور به کاخ سفید اجازه می دهد تا کشورهایی را که از دشمنان واشنگتن- برای مثال روسیه و چین- تسلیحات می خرند، تحریم کند.

کالین در ادامه اضافه کرد که آنکارا آمادگی خود را برای تبادل نظر با دولت بایدن پیرامون این موضوع اعلام نموده، اما فرایند تبادل نظرها هنوز شروع نشده است. وی همچنین گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ممکن است به زودی با همتای آمریکایی خود ملاقات کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 421

به "ترکیه از استقرار سامانه اس -400 روسیه منصرف نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از استقرار سامانه اس -400 روسیه منصرف نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید